500 روحانی 86 هزار زائر حج را همراهی می‌کنند/ مهلت اعلام آمادگی تا ساعت 24
کد خبر: 3589598
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
حجت‌الاسلام پروانه عنوان کرد:

500 روحانی 86 هزار زائر حج را همراهی می‌کنند/ مهلت اعلام آمادگی تا ساعت 24

گروه جامعه: مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به حضور بیش از 500 روحانی در حج 96، گفت: مهلت اعلام آمادگی روحانیان متقاضی تا ساعت 24 امشب تمدید شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی پروانه، مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به فراخوان روحانیان برای اعزام به حج تمتع 96، گفت: مهلت اعلام آمادگی روحانیان متقاضی تا ساعت 24 امروز تمدید شده و روحانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارگزاران فرهنگیhttp://beseh-farhangi.hajj.ir آمادگی خود را جهت اعزام به حج 96 اعلام کنند.

وی در خصوص تعداد روحانیان اعزامی به حج 96 به عنوان روحانی کاروان‌ها، گفت: برای هر کاروان یک روحانی و در صورت بالا بودن تعداد خانم‌های هر کاروان یک معینه و در صورت بالا بودن تعداد آقایان کاروان یک روحانی معین به عنوان کمک کار روحانی کاروان اختصاص داده می‌شود.

حجت‌الاسلام پروانه اعلام کرد: امسال با توجه به تعداد کاروان‌های اعزامی بیش از 500 روحانی عازم حج می‌شوند تا به زائران در اجرای اعمال حج کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم تعطیل بودن یک ساله حج، آموزش روحانیان حج و عمره همچنان صورت می‌گرفته است، گفت: مدیریت آموزش بعثه، آموزش‌های مختلفی برای کارگزاران فرهنگی برگزار می‌کند و اگر روحانیی آموزش‌‌های خود را تکمیل نکرده باشد اعزام نمی‌شود.

مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه در پاسخ به این سؤال که آیا شرایط جذب روحانی برای اعزام به حج امسال با سال‌های گذشته تفاوتی دارد؟ گفت: بله. در سال‌های قبل بر اساس تعداد کاروان‌ها روحانی دعوت می‌شد و در صورتی که روحانی انصراف می‌داد، افراد جدیدتر جایگزین می‌شدند اما در سال جاری بیش از 250 نفر بیش از ظرفیت اعزام روحانی جذب می‌کنیم و فقط کسانی می‌‌توانند اعلام آمادگی کنند که حتماً قصد تشرف دارند. به دلیل فرصت کمی که تا آغاز آموزش‌ها و اعزام داریم تلاش بر این است که فقط بر روی روحانیانی که حتماً قصد تشرف دارند سرمایه‌گذاری شود.

وی در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های انتخاب روحانی کاروان‌های حج امسال این است که پس از تخصیص روحانی به کاروا‌های مربوطه با هماهنگی که با هیئت پزشکی انجام داده‌ایم و با توجه به فصل گرما در موسم حج، کارگزاران فرهنگی معاینه پزشکی می‌شوند تا توانایی جسمی آنها توسط هیئت پزشکی تأیید شود و در صورت عدم تأیید افراد جدید جایگزین می‌شوند.

captcha