مافیای تجارت قرآن‌های رنگی در مصر
کد خبر: 3590062
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

مافیای تجارت قرآن‌های رنگی در مصر

گروه بین‌الملل: منع چاپ و فروش قرآن‌های رنگی از سوی الازهر اخیرا سبب فعال‌شدن مافیای تجارت این قرآن‌ها و افزایش قیمت آن‌ها به شکل هفتگی شده است.

مافیای تجارت قرآن‌های رنگی در مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «البوابه نیوز»، این روزها به دلیل فتوای ممنوعیت چاپ قرآن‌های رنگی در مصر از سوی الازهر، تعداد این قرآن‌ها در بازار محدود بوده؛ اما استقبال از آن‌ها زیاد است.
همین استقبال سبب شده است که فروشندگان خیابانی(دست‌فروشان) با سوء استفاده از وضعیت موجود، قیمت قرآن‌های رنگی را هر هفته بالا ببرند.
با وجود منع چاپ و فروش قرآن‌های رنگی در مصر، این قرآن‌ها در خفا و به صورت زیرزمینی چاپ شده و توسط واسطه‌گران و دلالان به فروش می‌رسد.
صاحبان یکی از فروشگاه‌های کتاب در مصر که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: با وجود تأکید الازهر بر عدم چاپ و نشر قرآن‌های رنگی، درخواست‌های مردمی برای تهیه این قرآن‌ها افزایش داشته است.
وی افزود: ما تعدادی قرآن رنگی داریم که مهر تأیید الازهر را دارد و آشکارا آن‌ها را به فروش می‌رسانیم و کسی ما را از این کار منع نکرده است.
این فروشنده مصری تصریح کرد: قرآن رنگی هیچ گونه مشکلی ندارد و این قرآن‌ها(به خاطر تنوع رنگ) چشم‌نوازند و به خاطر این‌که به دوستان و نزدیکان هدیه داده می‌شوند، استقبال برای خرید آن‌ها روز به روز در حال افزایش است.
«سالم.م.ع»، از فروشندگان خیابانی سودانی‌الاصل در میدان «الجیزه» نیز گفت: دسترسی به قرآن‌های رنگی به ویژه پس از ممنوعیت چاپ آن سخت است و مردم خواهان این قرآن‌ها هستند و حتی به دلالان پول می‌دهند که آن‌ها را برایشان تهیه کنند.
وی افزود: این مسائل سبب شده است که مافیای تجارت قرآن‌های رنگی در مصر فعال شود و قیمت آن‌ها به صورت هفتگی افزایش یابد و همین امر هم باعث شده ما قرآن‌ها را گران بفروشیم.
captcha