جزئیات برنامه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن + جدول
کد خبر: 3590691
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

جزئیات برنامه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن + جدول

گروه مسابقات: با اینکه مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن بعدازظهر روز 30 فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، اما رقابت‌های بخش مقدماتی این مسابقات از صبح این روز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شمارش معکوس برای آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و رونمایی از مدل جدید این مسابقات آغاز شده است،‌ مدل جدیدی که تاکنون هیچ کشوری سابقه برگزاری آن را تجربه نکرده و تنها جمهوری اسلامی ایران است که به صورت همزمان پنج رقابت بین‌المللی را با حضور نزدیک به 300 شرکت کننده تجربه می‌کند.

اما در فاصله یک روز مانده به آغاز مراسم افتتاحیه این مسابقات، نگاهی گذرا به برنامه‌ها و اتفاقات این دوره از مسابقات براساس زمان برگزار آن خواهیم داشت.

اولین برنامه‌ای که بعد از ورود متسابقان به ایران صورت می‌گیرد، قرعه‌کشی نوبت اجراست، ‌مراسم قرعه‌کشی بعد از نماز مغرب و عشاء و طی امروز 29 فروردین‌ماه در هتل محل اسکان شرکت کنندگان انجام می‌شود.

با اینکه مسابقات از بعدازظهر روز چهارشنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً آغاز می‌شود، اما بخش رقابتی آن در مصلای تهران از صبح این روز و چند ساعت قبل از آغاز مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد. 

مراسم افتتاحیه در شبستان اصلی مصلی تهران و از ساعت 17 تا 19 خواهد بود. براساس اعلام مسئولان برگزاری مسابقات این مراسم با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد. 

رقابت‌های این دوره از مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در رواق شرقی و شبستان اصلی مصلی برگزار می‌شود. رقابت‌های بخش دانش‌آموزان از روز شنبه دوم اردیبهشت‌ماه و رقابت‌های بانوان نیز از روز سوم اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

همچنین مرحله فینال این مسابقات در بخش بزرگسالان در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. 

مراسم اختتامیه نیز روز چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه خواهد بود، آخرین برنامه شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات نیز دیدار با مقام معظم رهبری در روز هفتم اردیبهشت‌ماه است.

در ادامه جدول و مشروح برنامه‌های در نظر گرفته شده در این دوره از مسابقات برای متسابقان بارگذاری شده است.

جدول مسابقات قرآن


captcha