تكرار ادعای سعودی‌ها درباره ساخت بزرگترین موزه تاریخ اسلام
کد خبر: 3591296
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

تكرار ادعای سعودی‌ها درباره ساخت بزرگترین موزه تاریخ اسلام

گروه بین‌الملل: سفارت عربستان سعودی در واشنگتن در توئیتی ادعا کرد که ساخت بزرگترین موزه تاریخ اسلام در دستور کار ریاض است.

تكرار ادعای سعودی‌ها درباره ساخت بزرگترین موزه تاریخ اسلام
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سفارت عربستان سعودی در واشنگتن، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر در تداوم تکرار ادعاهای خود، نوشت: یکی از اهداف چشم‌انداز 2030 عربستان،‌ طراحی و ساخت بزرگترین موزه تاریخ اسلام در جهان است.
ادعای جدید سفارت عربستان در واشنگتن در حالی مطرح شده است که هفته‌نامه عربستانی «صوت الشعب» بیان داشته برنامه چشم‌انداز عربستان 2030 که توسط جانشین ولیعهد عربستان مطرح شد٬ تنها به فروش و خصوصی‌سازی بخش‌های دولتی در این کشور، تاکید کرده است و وی از چگونگی استفاده شهروندان عربستان از این چشم‌انداز سخنی به میان نیاورده است.
بر اساس گزارش‌های منتشره، گسترش مراکز هنری، توجه به آثار باستانی، گردشگری، تفریحی و ورزشی از دیگر اهداف پیش‌بینی شده در این چشم‌انداز است که با توجه به کسری بودجه شدید و چالش‌های اقتصادی و سیاسی پیش روی این کشور عربی، تحقق آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
کارشناسان مسایل سیاسی منطقه معتقدند که آل سعود به جای این نوع فعالیت‌ها دست از کشتار مردم یمن و همچنین حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق بردارد که تاکنون موجب کشته شدن صدها هزار مسلمان شده است.
captcha