نفر سوم حفظ بزرگسالان: قضاوت داوران در نهایت عدالت و انصاف بود
کد خبر: 3593856
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

نفر سوم حفظ بزرگسالان: قضاوت داوران در نهایت عدالت و انصاف بود

گروه بین‌الملل: «محمد عبدالله آدم»، حافظ کل قرآن از کشور سودان و حائز رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تصریح کرد: قضاوت داوران در نهایت عدالت و انصاف بود.

نفر سوم حفظ قرآن بزرگسالان: قضاوت داوران در نهایت عدالت و انصاف بود
«محمد عبدالله آدم»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در این باره گفت: برای نخستین بار به‌عنوان نماینده کشور سودان در رشته حفظ کل قرآن مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت کردم و توانستم رتبه سوم  این رشته را کسب کنم.
وی درباره سطح حافظان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات گفت: حافظان بسیار قوی در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند و بسیاری از آن‌ها سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان را داشتند.
محمد عبدالله آدم که اکنون 26 سال عمر داد، در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: من در سن 16 سالگی حفظ قرآن را آغاز کرد و به مدت دو سال حافظ کل قرآن شدم و کسب رتبه دوم در رشته حفظ کل قرآن و تفسیر جایزه بین المللی خارطوم از دیگر افتخارات من در عرصه مسابقات بین‌المللی قرآن است.
وی درباره قضاوت کمیته داوران در این دوره از مسابقات و اعطای نمرات به متسابقین گفت: قضاوت کمیته داوران در نهایت عدالت و انصاف بود و ارزیابی آن‌ها از عملکرد متسابقین در نهایت دقت، انصاف انجام شد.
محمد عبدالله آدم درباره احساس خود از کسب رتبه سوم در این مسابقات گفت: من احساس خوبی دارم و بسیار خوشحال هستم که توانستم حائز رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شوم و از خداوند می‌خواهم که من را در زمره عاملان به مفاهیم و احکام کلام وحی قرار دهد و امت اسلام را متحد و یکپارچه کند.
این متسابق سودانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا پیش‌بینی کسب رتبه در این مسابقات را می‌کردید؟ گفت: من پیش‌بینی می‌کردم که رتبه دو یا سوم رشته حفظ کل مسابقات را کسب کنم.
وی درباره تعامل مسئولان و دست‌اندرکاران مسابقات با متسابقین گفت: آن‌ها بسیار دوستانه و مهربانانه با شرکت کنندگان در این مسابقات تعامل داشتند و  استقبال بسیار خوبی از ما صورت گرفت و از خداوند متعال می‌خواهم که این اقدام ارزشمند و خداپسندانه را از آن‌ها قبول کند.
این حافظ قرآن سودانی گفت: با توجه به این که من برای نخستین بار است که رقابت‌های بین‌المللی قرآن در این شرکت می‌کنم، پس از بازگشت به سودان این پیام را به جامعه خود منتقل می‌کنم که مردم ایران و مسئولان این کشور به اهل قرآن بسیار احترام می‌گذارند و آن‌ها را از ارج می‌نهند و اهتمام و توجه ویژه‌ای به جایگاه قرآن در این کشور وجود دارد.
وی در ادامه به شعار این دوره از مسابقات با عنوان «یک کتاب، یک امت» اشاره کرد و گفت: انتخاب این شعار برای این رخداد عظیم قرآنی دلالت بر این دارد که در ایران اهتمام و توجه زیادی به وحدت و یکپارچگی امت اسلام وجود دارد.
وی در پایان درباره امکان راه‌اندازی شبکه‌ای برای تعامل و ارتباط میان قرآنیان گفت: این مسئله امروزه با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است به طوری که می‌توان آدرس و مشخصات متسابقین حاضر در مسابقات را گرفت و لینک‌های برای ارتباط میان آن‌ها ایجاد کرد که علاوه بر تبادل تجربیات قرآنی، از آن‌ها درباره راه‌های وحدت و یکپارچگی امت اسلام با تمسک به قرآن نظرخواهی کرد.
captcha