استقبال گردشگران از سفر به مناطق مسلمان‌نشین روسیه
کد خبر: 3594898
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

استقبال گردشگران از سفر به مناطق مسلمان‌نشین روسیه

گروه بین‌الملل: طی سال‌های گذشته روسیه به عنوان سرزمینی با فرهنگ غنی اسلامی مورد اقبال مسلمانان دیگر کشورها قرار گرفته است و سفرهای توریستی بسیاری به مناطق مسلمان‌نشین این کشور انجام می‌شود.

تور گردشگری به مناطق مسلمان‌نشین روسیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در سال‌های اخیر روابط فرهنگی و کاری روسیه با دنیای اسلام گسترش یافته و با سرعت بالایی رو به افزایش است؛ علاوه بر همکاری در زمینه‌های تولید و سرمایه‌گذاری، دو طرف علاقه‌ وافری به سنت‌ها و آیین فرهنگی طرف مقابل نشان می‌دهند.
 نه تنها مسلمانان روسیه تمایل دارند که به مناطق مسلمان‌نشین دیگر کشورها سفر کنند، بلکه مسلمانان دیگر اقصی نقاط جهان نیز، روسیه را به عنوان یک سرزمین با فرهنگ غنی اسلامی مورد گزینش هدف جهانگردی خود قرار می‌دهند.
به عنوان مثال شرکت‌های توریستی آفریقای جنوبی تورهای متعدد جهانگردی به مقصد مناطق مسلمان‌نشین روسیه برای شهروندان خود تدارک می‌بینند.
از جمله‌ این سفرهای توریستی، سفر نه روز و هشت شب در مسیر قازان، مسکو، داغستان و جمهوری چچن است که با هدف بازدید از نقاط و مراکز مهم و جذاب مسلمان‌نشین در نظر گرفته شده است. جابه‌جایی‌ها و ایاب و ذهاب با خطوط هوایی داخلی کشور روسیه انجام می‌شود و به طور کامل مواد خوراکی حلال نیز برای مسافرین تهیه می‌شود.  
در شهر قازان مسافران و گردشگران مسلمان از مجموعه‌ کرملین قازان، مسجد قل شریف، دانشگاه دولتی قازان، مسجد نور الله، مسجد مرجانی و در شهر بلغار از موزه‌ای که بزرگترین قرآن جهان در آن قرار دارد، مسجد جامع و دیگر مکان‌های مقدس بازدید می‌کنند.
همچنین کاخ کرملین و مجموعه‌های داخل آن، مساجد و مرکز شورای مفتی‌ها و ملاقات با ریاست، از جمله موارد جذاب شهر مسکو برای گردشگران مسلمان است.
داغستان نیز با برنامه‌هایی نظیر بازدید از مزار چهل صحابه، موزه‌های دربند، قدیمی‌ترین مسجد شهر نیز پذیرای گردشگران است. طبق برنامه، توریست‌ها شب را در مخاچ قلعه سپری می‌کنند و نماز را در قدیمی‌ترین مسجد شهر به نام مسجد جمعه برپا می‌دارند.  
همچنین برنامه گردش در چچن شامل بازدید از مسجد بزرگ گروزنی، دیدار با رؤسا و نمایندگان دولت، کوه‌نوردی، موزه‌ی ایتوم کاله، بازار برکت و دیگر مراکز دینی است.
منبع: اسلام تودی ـ ترجمه رایزنی فرهنگی ایران در مسکو
 

captcha