وقتی اردوغان مسلمانان را به زیارت مسجدالاقصی دعوت می‌کند
کد خبر: 3597660
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

وقتی اردوغان مسلمانان را به زیارت مسجدالاقصی دعوت می‌کند

گروه بین‌الملل: در حالی که سفر مسلمانان به قدس شریف و زیارت مسجدالاقصی مورد چالش و اختلاف جدی علما و اندیشمندان جهان اسلام است، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیروز، 18 اردیبهشت‌ماه، مسلمانان را به زیارت مسجدالاقصی دعوت کرد.

وقتی اردوغان به زیارت مسجدالاقصی دعوت می‌کند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، زیارت مسجدالاقصی در قدس شریف یکی از چالش‌ها و مسائل مورد اختلاف‌ نظر علما و اندیشمندان جهان اسلام است، چرا که برخی زیارت مسجدالاقصی در سایه اشغالگری رژیم غاصب صهیونیست را امری حرام می‌دانند و بر این باورند که سفر به قدس در وضعیت فعلی نوعی حمایت سیاسی و اقتصادی از اسرائیل و مشروعیت‌بخشی به این رژیم غاصب است.
در مقابل، موافقان زیارت مسجدالاقصی بر این باورند که زیارت قدس شریف و مسجدالاقصی از سوی مسلمانان یکی از راه‌های حمایت امت اسلام از این مکان مقدس است و تأکید دارند که این زیارت حق مسلمانان و عرب‌ها را در این شهر ثابت می‌کند.
این در حالی است که الازهر به‌عنوان مرکز اسلامی مورد اعتماد اهل سنت جهان اسلام، سفر به قدس در سایه اشغالگری رژیم صهیونیستی را امری حرام اعلام کرده است، اما در مقابل سازمان همکاری اسلامی که متأسفانه اخیرا به دلیل نفوذ برخی کشورها همچون عربستان و ترکیه در آن، رویکردی سازش‌کارانه نسبت به اسرائیل در پیش گرفته‌ است، هر از چندگاهی مسلمانان را به زیارت مسجدالاقصی دعوت می‌کند.
«رجب طیب اردوغان»، دیروز، 18 اردیبهشت‌ماه، که طی سال‌های اخیر نشان داده است هیچ ثبات‌ قدمی در اتخاذ مواضع نسبت به اسرائیل ندارد، ضمن سخنانی در نشست بین‌المللی اوقاف قدس در شهر «استانبول»، مسلمانان را به سفر به قدس شریف و زیارت مسجدالاقصی ترغیب کرد.
وی افزود: عدد و رقم مربوط به سفر مسلمانان به قدس و زیارت مسجدالاقصی شکست قابل‌ توجهی را در این زمینه نشان می‌دهد.
رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه تنها راه‌ حل مسئله فلسطین را تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی و در چارچوب مرزهای 1967 میلادی دانست و گفت: برای تحقق این مسئله باید اسرائیل را تحت فشار قرار دهیم.
اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود ممنوعیت پخش اذان در قدس را غیر قابل قبول دانست و گفت:
هرگز نمی‌توان تصمیم لغو پخش اذان را در قدس پذیرفت و در صورتی که این تصمیم اجرا شود، ننگی برای جهان خواهد بود.
وی بیان داشت: در صورتی که اسرائیل خواهان صلح در این منطقه است باید تصمیم ممنوعیت پخش اذان در قدس را لغو کند
.
لازم به ذکر است که کشور ترکیه با وجود انتقادهای گسترده افکار عمومی جهان اسلام، آبان‌ماه سال گذشته از عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبر داد و در همین راستا، «کمال اوکام» را به عنوان سفیر جدید آنکارا نزد رژیم صهیونیستی معرفی کرد.
captcha