سایت ویکی‌حدیث راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3597902
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
دبیر انجمن حدیث حوزه:

سایت ویکی‌حدیث راه‌اندازی می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: سایت ویکی‌حدیث از سوی انجمن حدیث حوزه و با همکاری مرکز کامپیوتری نور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین علی فرهمندیان، دبیر انجمن حدیث حوزه امروز، 19 اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه رابط میان کارشناسان و مخاطبان مردمی هستند و مطالب علمی حدیثی را به سمع و بصر عموم ملت می‌رسانند به همین دلیل مخاطب اولیه نشست های علمی ما خبرنگاران هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن حدیث، افزود: در سال 95 فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی داشتیم که هشت نشست علمی علوم حدیثی و معارفی از جمله آن‌هاست.
فرهمندیان عنوان کرد: جشنواره ثقة‌الاسلام کلینی و تجلیل از شخصیت‌های حدیثی از دیگر برنامه‌های انجمن بوده است همچنین بیش از 50 کلاس حدیث‌خوانی در سطوح مختلف دایر کردیم.
دبیر انجمن حدیث حوزه اظهار کرد: کتاب سندشناسی نیز توسط مهدی غلامعلی در قالب درسنامه نوشته شد، همچنین در همایش تکریم صدوقین با اوقاف همکاری داشتیم.
وی ادامه داد: ایجاد سایت ویکی‌حدیث که در مراحل مقدماتی است از دیگر کارهای این انجمن خواهد بود که در ماه‌های آینده به صورت رسمی راه‌اندازی خواهد شد.
وی از اجرای پروژه نیازسنجی علوم و معارف حدیث خبر داد و گفت: این کار انجام شده و بیش از دو هزار موضوع و اولویت حدیثی شناسایی و استخراج شده است که می‌تواند در تحقیقات و پایان‌نامه ها مورد استفاده قرار گیرد.
captcha