مانع‌تراشی شورای شهر «باتومی» گرجستان برای مسجدسازی
کد خبر: 3598944
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

مانع‌تراشی شورای شهر «باتومی» گرجستان برای مسجدسازی

گروه بین‌الملل: شورای شهر «باتومی» گرجستان که بیشتر ساکنان آن مسلمان هستند، در اقدامی تبعیض‌آمیز درخواست برای احداث دومین مسجد در این شهر را رد کرد.

مانع‌تراشی شورای شهر «باتومی» گرجستان برای مسجدسازی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «dfwatch»، شهر باتومی با اکثریت ساکنان مسلمان تنها یک مسجد قدیمی دارد که در سال ۱۸۸۶ توسط  توسط خانواده اصلان‌بیگ ساخته شده است و فضای آن جوابگوی مراسم نماز جمعه نبوده و نمازگزاران در بیرون از مسجد نماز را برگزار می‌کنند.
ساکنان مسلمان باتومی ده‌ها سال است که برای احداث دومین مسجد تلاش می‌کنند.
در ماه سپتامبر سال 2016 مسلمانان، زمینی را برای احداث مسجد خریداری کردند اما درخواست آن‌ها برای احداث مسجد توسط شورای شهر رد شد.
«تاریل ناکائیدزه»، رئیس اتحادیه مسلمانان گرجستان در صفحه فیس‌بوک خود در این باره نوشت: رد درخواست احداث دومین مسجد در باتومی از سوی شورای شهر تبعیض‌آمیز بوده و بیانگر رفتار ضد اسلامی اعضای آن است.
جمعیت کنونی مسلمانان گرجستان ۹٫۹ درصد اعلام شده‌ است که جمعیتی بالغ بر 463/062 نفر را شامل می‌شود.
پارلمان گرجستان در سال ۲۰۱۱ با ارائه پیش‌نویسی، دین و چهار مذهب از گروه مسلمانان این کشور را به عنوان اقلیت دینی گرجستان پذیرفت.
تا سال ۲۰۱۱ مساجد گرجستان از طریق اداره امور مسلمانان قفقاز به مرکزیت باکو اداره می‌شد که در این سال گروهی موسوم به مسلمانان گرجستان زیر نظر اداره مسلمانان قفقاز اداره مساجد و مکان‌های مذهبی گرجستان را بر عهده گرفتند.
captcha