اعلام جزئیات و میزان جوایز رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی
کد خبر: 3600038
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

اعلام جزئیات و میزان جوایز رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی

گروه مسابقات: پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان 70 کشور از روز گذشته، 25 اردیبهشت آغاز شد و تا 30 این ماه به مدت 6 روز در مرکز تجارت جهانی «پوترا» در کوالالامپور ادامه دارد.

جزئیاتی از رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کوآلالامپور، در این دوره از مسابقات که از سوی سازمان توسعه اسلامی این کشور موسوم به «جاکیم» در دو رشته حفظ و قرائت قرآن و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود؛ 22 کشور در بخش قرائت، 24 کشور در بخش حفظ و 24 کشور در هر دو رشته حضور دارند.
رشته قرائت
مسابقات رشته قرائت از روز دوشنبه، 25 اردیبهشت به مدت 5 روز برگزار می‌شود که 38 قاری رقابت خواهند داشت.
رشته حفظ
مسابقات رشته حفظ از روز سه‌شنبه، 26 اردیبهشت به مدت سه روز برگزار می‌شود که 30 متسابق برگزیده شده در مرحله مقدماتی در مرحله فینال به رقابت خواهند پرداخت.
هیئت داوران
پنجاه‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن مالزی توسط 15 داور از کشورهای مختلفی چون مالزی، عربستان، مصر، اردن، اندونزی و ... قضاوت می‌شود.
امتیازدهی هیئت داوران در بخش قرائت در زمینه تجوید، فصاحت، صوت و لحن و در رشته حفظ علاوه بر تجوید، فصاحت، صوت و لحن در زمینه حفظ و تلفظ روان و سلیس منظور شده است.
جوایز مسابقات
در این دوره از مسابقات علاوه بر اعطای جوایز نقدی از سوی دولت مالزی، مؤسسه اقتصاد اسلامی «یایاسان پمبانگونان» نیز برای نفرات اول هر دو رشته حفظ و قرائت، جایزه شمش طلا در نظر گرفته است.
جایزه برگزیدگان بخش قرائت (آقایان و بانوان)
ـ نفر اول جایزه شمش طلا به مبلغ 70 هزار رینگیت(واحد پول مالزی) از سوی مؤسسه اقتصاد اسلامی یایاسان پمبانگونان مالزی، لوح تقدیر و پول نقد به مبلغ 40 هزار رینگیت
ـ نفر دوم جایزه نقدی به مبلغ 30 هزار رینگیت
ـ نفر سوم جایزه نقدی به مبلغ 20 هزار رینگیت
ـ نفر چهارم جایزه نقدی به مبلغ 15 هزار رینگیت
ـ نفر پنچم جایزه نقدی به مبلغ 10 هزار رینگیت
ـ نفر ششم جایزه نقدی به مبلغ 3 هزار رینگیت
جایزه برگزیدگان بخش حفظ(آقایان و بانوان)
ـ نفر اول جایزه شمش طلا به مبلغ 50 هزار رینگیت از سوی مؤسسه اقتصاد اسلامی یایاسان پمبانگونان مالزی، لوح تقدیر و پول نقد به مبلغ 20 هزار رینگیت  
ـ نفر دوم جایزه نقدی به مبلغ 15 هزار رینگیت
ـ نفر سوم جایزه نقدی به مبلغ 10 هزار رینگیت
ـ نفر چهارم جایزه نقدی به مبلغ 3 هزار رینگیت
به علاوه به تمام شرکت‌کنندگان در بخش قرائت و حفظ لوح تقدیر و گواهینامه شرکت در مسابقات اهدا خواهد شد.
شعار مسابقات
شعار پنجاه‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مالزی با عنوان «برادری اسلامی بر اساس وحدت امت اسلامی» از سوی دولت مالزی با هدف ایجاد روابط حسنه میان امت اسلامی در سایه شریعت انتخاب شده است.
این مسابقات به‌صورت سالیانه از سوی دولت با هدف نهادینه کردن فرهنگ قرائت قرآن و شناخت بهتر آموزه‌های قرآن کریم برگزار می‌شود.
captcha