تحلیل کارشناس لبنانی از انتخابات ریاست جمهوری ایران
کد خبر: 3600917
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

تحلیل کارشناس لبنانی از انتخابات ریاست جمهوری ایران

گروه بین‌الملل: «محمد شمص» با اشاره به این که انتخابات امروز شاهد حضور گسترده قشرهای مختلفی مردمی خواهد بود، تصریح کرد: آزادی مردم از ویژگی‌های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران است که بارزترین جلوه آن در انتخابات ریاست جمهوری نمود پیدا می‌کند.

تحلیل کارشناس لبنانی از انتخابات ریاست جمهوری ایران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «رادیو نور» لبنان، محمد شمص، استاد دانشگاه و کارشناس لبنانی امور ایران در گفت‌وگو با این رسانه خبری گفت: انتخابات ایران بیانگر پویایی و تأثیرگذاری ملت ایران در عرصه چرخش قدرت است.
وی افزود: آراء مردم در ایران محترم شمرده می‌شود و مشارکت ایرانی‌ها در انتخابات دلیل پذیرش نظام اسلامی از سوی ملت این کشور است.
این کارشناس لبنانی تصریح کرد: آزادی مردم ایران تنها به انتخابات ریاست جمهوری محدود نمی‌شود، بلکه ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انتخابات زیادی را در سطح مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورای محلی شهر و روستا برگزار کرده است.
محمد شمص اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران پس از سال‌ها ثابت کرده که مبتنی بر تصمیم مردم است و شکی نیست که انتخابات ریاست جمهوری الگوی جدیدی از رابطه مکمل میان ملت و قدرت است.
وی در پایان با اشاره به این چرخش قدرت در ایران امری طبیعی است، گفت: مشارکت مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بسیار گسترده خواهد بود و آمارها و نظرسنجی‌ها از مشارکت حدود 70 درصد در این دوره از انتخابات حکایت دارد.
captcha