آغاز طرح «امان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در 2017»
کد خبر: 3600932
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

آغاز طرح «امان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در 2017»

گروه بین‌الملل: مراسم جشن انتخاب شهر «امان»، پایتخت اردن به‌عنوان یکی از چهار پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی در این شهر برگزار شد.

آغاز طرح «امان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، شهر امان، پایتخت اردن در کنار شهرهای «سنار» در سودان، مشهد مقدس در ایران و »کامپالا» در اوگاندا، از سوی سازمان علوم، فرهنگ و اندیشه اسلامی(آیسسکو) به‌عنوان پایتخت‌های فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی انتخاب شده‌اند.
در همین راستا، مراسم افتتاح رویداد «أمان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی» روز چهارشنبه، 27 اردیبهشت‌ماه، با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، دینی و علمی از جمله «عبدالعزیز بن عثمان التویجیری»، مدیرکل آیسسکو و «نبیه شقم»، وزیر فرهنگ اردن در این شهر برگزار شد.
وزیر فرهنگ اردن در سخنانی ضمن تمجید از تصمیم آیسسکو برای انتخاب این شهر به‌عنوان یکی از پایتخت‌های فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی، گفت: این انتخاب با هدف ارج نهادن به جایگاه شهر امان در جهان اسلام و سهم بالای این شهر در پیشرفت و توسعه تمدن صورت گرفته است.
مدیرکل آیسسکو نیز ضمن سخنانی در این مراسم گفت: پایتخت‌های فرهنگی جهان اسلام با معیارهای بسیار دقیقی انتخاب می‌شوند که داشتن تاریخی غنی و ریشه‌دار و مشارکت مؤثر در غنی‌کردن فرهنگ اسلامی از جمله این شاخصه‌ها است.
captcha