پزشک فلسطینی؛ نفر دوم مسابقات قرآن بانوان مالزی
کد خبر: 3602052
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

پزشک فلسطینی؛ نفر دوم مسابقات قرآن بانوان مالزی

گروه بین‌الملل: نفر دوم پنجاه ‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در رشته حفظ بانوان «زینب مهند هیجاوی»، بانوی جوان فلسطینی است که در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل شده است.

نفر دوم مسابقات قرآن مالزی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری رام‌الله، زینب مهند صالح هیجاوی، بانوی جوان فلسطینی در پنجاه‌ونهمین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن مالزی در بخش حفظ با کسب 91.51 درصد امتیاز مقام دوم را از آن خود کرد.
زینب هیجاوی در مراسمی که به مناسبت تجلیل از وی با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی و انور آغا، سفیر فلسطین در مالزی در این کشور برگزار شد، حضور یافت.
این جوان فلسطینی که از شهر «نابلس» فلسطین در رقابت‌های قرآنی مالزی حضور یافت، اخیرا از دانشکده پزشکی دانشگاه ملی «النجاح» این کشور فارغ‌التحصیل شده است.
زینب گفت‌و‌گویی با یکی از رسانه‌های حاضر در رقابت‌های مالزی انجام داد و درباره فعالیت‌های قرآنی خود گفت: از 10 سالگی به حفظ قرآن روی آوردم و در 16 سالگی گواهینامه حفظ قرآن همراه با قرائت به روایت «حفص از عاصم» را دریافت کردم.
وی که چندین گواهینامه قرائت به روایت‌های مختلف را نیز دریافت کرده است، افزود: در مرکز حفظ قرآن «البخاری» نابلس حفظ کلام وحی را آموزش دیدم و اجازه‌نامه‌های قرآن از مرکز قرآنی «الاُترجه» امارات دریافت کردم.
اجازه‌نامه قرآنی در جهان عرب به افرادی اعطا می‌شود که یا مسلط به قرائت قرآن و یا مسلط به قرائت همراه با حفظ کامل باشند که مدرک نخست به مکتب «شامی» و دومی به مکتب «حجاز و مصر» تعلق دارد.
گفتنی است، نمایندگان کشورهای نیجریه و سنگال نیز در بخش حفظ بانوان به ترتیب رتبه نخست و سوم را از آن خود کرده‌‌اند.
پنجاه‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از 25 تا 29 اردیبهشت‌ماه در کوالالامپور برگزار شد، حامد علیزاده، نماینده ایران در رشته قرائت این رقابت‌ها بود که رتبه نخست را از آن خود کرد.

مراسم تجلیل از زینب مهند هیجاوی در مالزی
نفر دوم مسابقات قرآن مالزی + عکس

نفر دوم مسابقات قرآن مالزی + عکس
captcha