کار موفق سازمان بهزیستی در برپایی مسابقات قرآن روشندلان/ ارتقا رشته‌های این مسابقات
کد خبر: 3602475
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
آقایی بیان کرد:

کار موفق سازمان بهزیستی در برپایی مسابقات قرآن روشندلان/ ارتقا رشته‌های این مسابقات

گروه مسابقات: حافظ و داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: سازمان بهزیستی در زمینه برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه روشندلان کار موفق و خوبی انجام داده است.


امیر آقایی، حافظ و داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بیان دیدگاهش در خصوص برپایی مسابقات قرآن ویژه روشندلان که امسال دومین دوره آن به صورت بین‌المللی برگزار شد، پرداخت.
ضرورت برگزاری مسابقه‌ای قرآنی ویژه روشندلان را چه می‌دانید؟
هر کار نو قرآنی به نظرم کار خوبی است که می‌تواند باعث رونق کار قرآنی جامعه شود و قشر روشندل با توجه به اینکه یکی از رویکردهایشان به طرف قرآن است جا داشت که به صورت ویژه به آنها نگاه شود که این کار را سازمان بهزیستی کرد که کار موفق و خوبی بوده است.
چه میزان برپایی این مسابقات در ارتقای روحیه این قشر مؤثر است؟
با توجه به اینکه مسابقات قرآن ویژه روشندلان به صورت مبتکرانه از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، امید و انگیزه را در این افراد برای رفتن به سمت و سوی حفظ و قرائت قرآن زیادتر می‌کند و این کار مفید و خوبی بوده است و امید داریم تا شاهد رشد آن در سال‌های آینده باشیم.
این مسابقات چون به صورت مستقل و در گروه خودشان برگزار می‌شود و روشندلان با یکدیگر سنجیده می‌شوند، نسبت به گذشته بهتر دیده می‌شوند و لذا برای آنها ایجاد انگیزه می‌کند.
مسابقات ویژه روشندلان به جز رشته حفظ کل و قرائت در چه موارد دیگری قابل برگزاری است؟
در بخش‌های مختلف حفظ می‌توان این مسابقات را ارتقا داد البته باید گفت کار و فعالیت اجرایی این جریان نیز مهم است و باید با آنها رایزنی انجام گیرد اما جای ارتقا برای توسعه در رشته‌های 10 و 20 جزء و همچنین تفسیر و مفاهیم نیز برای برنامه‌ریزی جا دارد البته دوباره متذکر می‌شود که کار اجرایی آن سخت‌تر می‌شود اما در صورتی که امکان آن فراهم باشد خوب است که در این زمینه‌ها ارتقا پیدا کند.
رقابت‌های دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان را چگونه دیدید؟ و نسبت به دوره قبل چگونه بود؟
مطمئنا این مسابقات رو به رشد است به دلیل اینکه سال گذشته در مرحله انتخابی این مسابقات شرکت کردم الحمدلله رشدشان خوب بود و استقبال خوبی شد و امسال نیز در دومین دوره در مرحله انتخابی حضور داشتم به نظرم رسید نسبت به سال گذشته این قضیه از سوی مجموعه روشندلان جدی‌تر گرفته شده است. شاید باورشان نمی‌شد که این مسابقات در سطح بین‌المللی به خوبی انجام شود و ادامه نیز داشته باشد.
 به نظر می‌آید در مرحله  انتخابی امسال استقبال بهتری از مسابقات شده است و کیفیتش نیز بهتر بود. همچنین سازمان بهزیستی از داوران سطح بین‌المللی استفاده کرد که این نشان‌دهنده ارزش گذاشتن به این مسابقات بوده است و خود مسابقات بین‌المللی نیز انتخابی که از دیگر کشورها کرده بودند و نمایندگانی که از دیگر کشورها آمده بودند، نشان می‌داد که این مسابقات را خیلی جدی گرفته‌اند و نمایندگان قوی و قدری در این مسابقات آمده بودند.
مسابقات بین‌المللی روشندلان در دو مرحله انجام شد یک مرحله مقدماتی داشت که افرادی که حدنصاب را نمی‌آوردند وارد مرحله نهایی نمی‌شدند که بحمدلله از 100 درصد شرکت‌کنندگان حدود 90 یا 85 درصد شرکت‌کنندگان به مرحله دوم راه پیدا کردند که این نشان‌دهنده جدی گرفتن این مسابقات از سوی دیگر کشورها بود. سطح مسابقات به اندازه‌ای بالا بود که نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات روشندلان در رشته حفظ قرآن رتبه دوم را کسب کرد.
لذا معتقدم هم کیفیت مسابقات بهتر شده و رو به بهبودی می‌رود و هم جدی‌تر نسبت به سال‌ گذشته از سوی دیگر کشورها تلقی شده است و به آن بهای بیشتری داده‌اند.
تاکنون با روشندلانی که در امور قرآنی فعالیت داشتند برخورد داشته‌اید چه ویژگی‌هایی در آنها مشهود است؟ یا خاطره‌ای از این افراد دارید؟
نه متأسفانه.
captcha