شعار حج 96 ؛ «حج، معنویت، اقتدار ملی، همبستگی اسلامی»
کد خبر: 3604704
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
قاضی عسكر اعلام کرد:

شعار حج 96 ؛ «حج، معنویت، اقتدار ملی، همبستگی اسلامی»

گروه جامعه: حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شعار حج 96 را «حج؛ معنویت، اقتدار ملی، همبستگی اسلامی» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت، شعار حج 96 «حج؛ معنویت، اقتدار ملی، همبستگی اسلامی» اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسكر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ضمن تبیین اهداف شعار حج 96 اظهار کرد: این شعار بیانگر مهمترین فلسفه الهی، سیاسی و اجتماعی حج و وظیفه زائر در قبال رابطه خود با خدا و رابطه خود با سایر زائران است.

وی ادامه داد: معنویت به عنوان یكی از مهمترین كلید واژه‌های شعار حج امسال انتخاب شده است و زائران ما باید از فرصت این سفر برای كسب و ارتقای معنویت، تقویت معرفت و مكارم اخلاق استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص انتخاب واژه اقتدار ملی گفت: بهترین توشه سفر حج تقویت اقتدار ملت ایران و توسعه فرهنگ دینی و مردم سالاری، اعتلای جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و به ویژه در ارتباط با همسایگان عرب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسكر با اشاره به اینکه حج فرصت همفکری امت اسلامی در خصوص مهمترین چالش‌های جهان اسلام را نیز فراهم می‌آورد، اظهار کرد: واژه همبستگی اسلامی حاوی جهت گیری وحدت و تقریب پیروان مذاهب اسلامی است که یکی از مهمترین رسالت‌های حاجیان به ویژه علما و فرهیختگان در این سفر الهی است.

وی ادامه داد: نمایش شكوه، عزت و اقتدار اسلامی در پرتو توجه به ارزش‌های دینی و تقویت روحیه امید و باور به توانمندی مردم در تمامی کشورهای اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسكر در پایان از زائران ایرانی خواست ضمن مشاركت گسترده، منسجم و منظم در نمازهای جماعت در حرمین شریفین، نسبت به تقویت عزت و شأن كشور، انقلاب و مذهب تشیع در رفتار با زائران كشورهای اسلامی اهتمام ورزند.

captcha