نمایش قرآن به خط کوفی در غرفه ترکیه
کد خبر: 3606262
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵

نمایش قرآن به خط کوفی در غرفه ترکیه

گروه بین‌الملل: نسخه‌ای از قرآن کریم در ابعاد بزرگ به خط کوفی در غرفه «هیزمت» ترکیه در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایش قرآن به خط کوفی در غرفه ترکیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مصلای امام خمینی(ره)، محل برگزاری بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، «علی نودهی»، مسئول غرفه «هیزمت» ترکیه در گفت‌وگو با ایکنا درباره آثار عرضه‌شده در این غرفه گفت: از جمله آثاری که در غرفه «هیزمت» ترکیه در معرض دید عموم قرار گرفته، نسخه‌ای از قرآن کریم در ابعاد بزرگ به خط کوفی است که حدود 16 کیلوگرم وزن دارد.
وی افزود: این قرآن از جمله 500 قرآنی است که در سال 2007 میلادی با کپی‌‌برداری از قرآن قدیمی موجود در موزه «توپ قاپوسرای» شهر استانبول، برای هدیه به سران کشورهای اسلامی چاپ شد.
وی افزود: این قرآن حدود 6 هزار دلار قیمت آن برآورد شده و از قرآن‌های صدر اسلام است که به خط کوفی است و اعراب ندارد و نسخه اصلی این قرآن که در موزه استانبول نگه‌داری می‌شود، منسوب به «عثمان بن عفان»(خلیفه سوم) است.
علی نودهی تصریح کرد: همچنین، در این غرفه نسخه‌ای از قرآن کریم به خط «احمد قزحصاری» از خطاطان مشهور ترک در زمان عثمانی در معرض دید عموم قرار گرفته که این قرآن به خط ریحان و ثلث کتابت شده و تذهیب هر صفحه با صفحه قبل فرق دارد.
وی اضافه کرد: این قرآن نیز حدود 15 کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن حدود دو میلیون دلار برآورده شده است.
علی نودهی اضافه کرد: قرآن کریم به خط «حسین کوتلو» از خطاطان ترک همراه با جلد چرمی و همچنین، قرآن کریم به خط شماری از خطاطان مشهور ترکیه از جمله «حامد الحامدی» و «محمد آبادی»، قرآن به خط کوفی همراه با متن عربی نقطه‌دار آن از دیگر آثار عرضه‌شده در این غرفه است.
مسئول غرفه هیزمت ترکیه در بیست‌وپنحمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در پایان گفت: نمونه‌هایی از خط خوشنویسان قدیمی مشهور و برجسته ترکیه و آلبومی از تصاویر قدیمی مکه و مدینه از دیگر آثار عرضه‌شده در این غرفه به‌شمار می‌آید.
captcha