تفسیری نوین از قرآن کریم با الهام‌گیری از مثنوی معنوی
کد خبر: 3606595
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
تفسیر منظوم معنوی؛

تفسیری نوین از قرآن کریم با الهام‌گیری از مثنوی معنوی

گروه اندیشه: مجموعه تفسیر معنوی عنوان اثری از حجت‌الاسلام محمدمهدی شیروی است که در قالب شعر و با رویکرد عرفانی به تفسیر سوره‌های قرآن کریم پرداخته است.

حجت‌الاسلام علیرضا علیزاده کارشناس محتوای بخش ترجمه و تفسیر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به معرفی مجموعه تفسیر معنوی پرداخت و در این رابطه گفت: این کتاب مطابق سبک کتاب مثنوی معنوی مولوی تدوین شده و تفسیری منظوم از قرآن کریم است. تا امروز 70 هزار بیت از این مجموعه سروده شده و در قالب 15 جلد آماده انتشار است که هر جلد اختصاص به یکی از سوره‌های قرآن کریم دارد.

وی با بیان این که تاکنون دو جلد از این مجموعه که مربوط به تفسیر سوره یوسف و نور است انتشار یافته و بخش‌های سوره ابراهیم و مریم هم تا آخر سال 96 منتشر خواهد شد، افزود: نکته مهم در خصوص این اثر، این است که تمام 70 هزار بیت این مجموعه به صورت بداهه سروده شده و چرک نویس ندارد، حتی یک بیت هم به این مجموعه اضافه یا از آن کم نشده است، به عبارتی تمام ابیات، الهامی است.

وی در ادامه گفت: خالق این مجموعه، حجت‌الاسلام محمدمهدی شیروی، این اثر را با رویکرد عرفانی به رشته تحریر درآورده است و فقط 10 هزار بیت این مجموعه به تفسیر سوره حمد اختصاص دارد. بنده شخصا 100 ساعت کار کارشناسی در خصوص این مجموعه انجام داده‌ام و تمام این ابیات مورد بحث و بررسی قرار گرفته تا مخالفتی با آیات و روایات نداشته باشد.

captcha