دانشگاهی با محل تخصیص جداگانه اعتبارات قرآنی
کد خبر: 3608769
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

دانشگاهی با محل تخصیص جداگانه اعتبارات قرآنی

گروه دانشگاه: سلیمی بجستانی اظهار کرد: وجود گروه قرآن و حدیث، برگزاری مسابقات قرآن و بودجه مجزا برای فعالیت های قرآنی، از جمله اقداماتی است که بسترهای لازم برای توسعه فعالیت های قرآنی در دانشگاه علامه طباطبایی را فراهم کرده است.

حسین سلیمی بجستانی، معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره فعالیت های قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه، پیشرفت محسوسی داشته است و علت این امر این است که معاونان فرهنگی سابق هم تمایل به گسترش فعالیت‌های قرآنی داشته‌اند.
وی افزود: سال گذشته، طرح «مائده» برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی اجرایی شد که تا حدودی موفقیت آمیز بود. یکی از نکات خوبی که برای گسترش فعالیت های قرآنی در دانشگاه علامه وجود دارد این است که محل تخصیص اعتبار فعالیت های قرآنی، از بقیه فعالیت های فرهنگی جداست و ما در این حوزه موظفیم فعالیت‌های خود را انجام دهیم.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: ما دارای گروه قرآن و حدیث هستیم که پایان نامه خوبی مخصوصا در زمینه مطالعات میان رشته‌ای از جمله مشاوره، روانشناسی، مددکاری، آسیب‌های اجتماعی و امثالهم انجام شده است.


سلیمی به بحث برگزاری مسابقات قرآن در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت و گفت: ما هر سال مسابقات قرآنی مختلفی را برگزار می‌کنیم که دستورالعمل‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم برای ما مشخص کرده است. سال گذشته در ترم دوم، این مسابقات با حضور حدود 170 نفر برگزار شد و به نفرات برتر هم جوایزی اعطا شد.
وی اظهار کرد: روی هم رفته فعالیت های قرآنی در دانشگاه علامه در چنین وضعیتی است اما این بدان معنا نیست که از وضعیت موجود راضی باشیم بلکه جای کار فراوانی وجود دارد؛ به ویژه اینکه امسال یک مسجد شاخص در دهکده المپیک در سال جاری به بهره برداری رسیده است و این فضا در توسعه فعالیت های قرآنی بسیار تأثیر دارد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان گفت: از امسال مراسم شبهای قدر به صورت متمرکز در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار می شود؛ بنابراین بنده معتقدم که سخت افزارهای لازم برای توسعه فعالیت های قرآنی در دانشگاه علامه طباطبایی فراهم شده است و امیدواریم شاهد توسعه این فعالیت ها باشیم.
captcha