مسکو از احتمال هلاکت البغدادی خبر داد / واکنش ائتلاف آمریکا
کد خبر: 3610127
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

مسکو از احتمال هلاکت البغدادی خبر داد / واکنش ائتلاف آمریکا

گروه بین‌الملل: وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که خلیفه خودخوانده داعش به احتمال زیاد در حمله هوایی این کشور به پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه از پای درآمده است.

مسکو از احتمال هلاکت البغدادی خبر داد
به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، وزارت دفاع روسیه پیش از ظهر امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این احتمال وجود دارد «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خودخوانده گروهک تروریستی داعش در جریان یکی از حملات هوایی این کشور به شهر رقه در شمال سوریه در اواخر ماه گذشته میلادی به هلاکت رسیده باشد.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود با اعلام این که حمله هوایی این کشور به حومه شهر رقه روز ۲۸ ماه مه گذشته و بعد از نیمه شب انجام شده، تاکید کرد که این حمله جلسه سرکرده‌های داعش برای برنامه‌ریزی خروج عناصر مسلح این گروهک تروریستی از شهر مذکور را هدف قرار داده و در نتیجه آن نیز نزدیک به ۳۳۰ تروریست از جمله ۳۰ سرکرده آنها از پای درآمدند.
در بیانیه این وزارتخانه ضمن تأکید بر این که حمله هوایی جنگنده‌های روسیه به جلسه سرکرده‌های داعش پس از اطمینان از مکان و زمان برگزاری آن به وسیله یک هواپیمای بدون سرنشین انجام شده، آمده که بر اساس اطلاعات در حال بررسی از کانال‌های مختلف حاکی از آن است که خلیفه خودخوانده این گروهک تروریستی نیز در جلسه مذکور حضور داشته و به هلاکت رسیده است.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا را از طریق راه‌های ارتباطی میان دو کشور در جریان حمله هوایی به جلسه سرکرده‌های داعش در رقه قرار داده است.

نخستین واکنش ائتلاف آمریکا به خبر کشته‌شدن البغدادی

پایگاه خبری العالم نوشت: ائتلاف آمریکا، در خبر کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله روسیه ابراز تردید کرد.
«جان دوریان» سخنگوی ائتلاف آمریکا روز جمعه گفت: نمی‌توانیم پس از مدت کوتاهی از انتشار خبر کشته شدن بغدادی در رسانه‌های روسیه، آن را تأیید کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۱۳:۱۲
0
0
البغدادی وجود نداشته روسیه بکشدش
captcha