نقش اعجاز علمی قرآن در تبلیغ اسلام
کد خبر: 3610332
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
قرآ‌ن‌پژوه برجسته مصری تأکید کرد:

نقش اعجاز علمی قرآن در تبلیغ اسلام

گروه بین‌الملل: «زغلول نجار»، قرآ‌ن‌پژوه برجسته مصری از اعجاز علمی قرآن به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ و نشر دین نام برد.

نقش اعجاز علمی قرآن در تبلیغ اسلام
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری عمون، زغلول نجار، انديشمند برجسته مصری و رئيس كميته اعجاز علمی قرآن و سنت نبوی(ص) وابسته به شورای عالی امور اسلامی مصر، در سخنانی در مراسم افطار اتحادیه مهندسان با بیان این که در شرایط کنونی اعجاز علمی قرآن تنها راه دعوت به اسلام است، تصریح کرد: قصص پیامبران در قرآن و حوادثی که در این داستان‌ها نقل شده و امروز علم، صحت آن‌ها را کشف کرده است، می‌تواند وسیله‌ای برای تبلیغ و نشر دین باشد.
وی با اشاره به این که 1500 آیه در قرآن خطاب به غیر مسلمانان وجود دارد، بر اهمیت استفاده از حقایق علمی برای فهم مسائلی که 1400 سال پیش در قرآن به آن اشاره شده است، تأکید کرد.
نجار همچنین به قصص پیامبرانی چون نوح، هود، صالح و عاد در قرآن اشاره کرد که اکتشافات علمی جدید توانسته است؛ صدق آن‌ها را اثبات کند و گفت: به عنوان مثال قوم عاد که خداوند در رابطه با آ‌ن‌ها فرموده است «رَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ»(با عمارات ستون‏دار ارم)، «الَّتِي لَمْ يُخْلَقْ مِثْلُهَا فِي الْبِلَادِ»(همان شهر ارم پرشكوه و عظيم که مانند آن آفریده نشده بود)(7و 8 سوره مبارکه فجر) و امروز تصاویر فضایی سفینه‌های آمریکایی به وجود تمدنی شهادت می‌دهند که مانند هیچ یک از تمدن‌های دیگر نیست.
این مبلّغ اسلامی همچنین به قصه احقاف اشاره کرد که قرآن در ارتباط با آن‌ها می‌فرماید که خداوند آن‌ها را با صدایی بلند مجازات کرد و اکتشافات علمی امروز ثابت کرده است اگر امواج صوتی از حدی فراتر روند، می‌توانند موجب مرگ انسان شوند.
وی تأکید کرد: اعجاز بیانی تنها اعجاز قرآن نیست بلکه قرآن کلام خداوند جهانیان بوده و وجوه مختلف اعجاز را در خود جای داده است که در مقدمه همه این وجوه، اعجاز علمی است زیرا ما در عصر علم زندگی می‌کنیم.

captcha