تأکید سازمان عفو بین‌الملل بر محکومیت جرایم ضد اسلامی در هند
کد خبر: 3614182
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

تأکید سازمان عفو بین‌الملل بر محکومیت جرایم ضد اسلامی در هند

گروه بین‌الملل: دفتر سازمان عفو بین‌الملل در هند با تأکید بر لزوم محکوم کردن جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان هند دیروز جمعه، 9 تیر از مقامات هند خواست تا عاملان این جرایم را مورد کیفرخواست قرار دهد.

تأکید سازمان عفو بین‌الملل بر محکومیت جرایم ضد اسلامی در هند
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «thenews»، دفتر سازمان عفو بین‌الملل گفت: مقامان هند باید تضمین کنند که عاملان جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان و کشتار آنان در مکان‌های عمومی ایالت‌های مختلف این کشور از کیفرخواست مصونیت نخواهند داشت.
طبق گزارش دفتر این سازمان تا ماه آوریل 2017 علاوه بر افزایش اسلام‌هراسی در سرتاسر هند، 10 نفر از مسلمانان کشته یا به صورت غیر قانونی با مرگ مجازات شده‌اند.
«آکار پاتل»، مدیر دفتر سازمان عفو بین‌الملل هند گفت: الگوی جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان به صورت کیفردهی و کشتن بدون دادرسی قانونی عمیقا نگران‌کننده است و بیشتر در ایالت‌هایی انجام می‌شود که حزب «بهاراتیا جاناتا»(حزب ملی‌گرای هند که در آن گرایش‌های نژادپرستانه و به خصوص ضد اسلامی وجود دارد) قدرت را در دست دارد.
وی افزود: روند افزایشی اسلام‌هراسی در هند باید متوقف شود و نخست‌وزیر هند، رهبران ارشد حزب بهاراتیا جاناتا و وزرا باید سکوت را شکسته و حملات علیه مسلمانان را محکوم کنند.
پاتل با اشاره به جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان اظهار کرد:‌ خشونت‌های گروهی علیه مسلمانان شامل مواردی از قبیل حمله به منازل مسلمانان به بهانه معامله غیر قانونی گاو، کشتن کودکان مسلمان دستفروش در ایالت «جارکند»، محاکمه و قتل افسر پلیس مسلمان در مسجد کشمیر است.
 گفتنی است، در سال‌های اخیر ده‌ها نفر از مسلمانان در حمله هندوهای افراطی جان خود را از دست دادند که آخرین مورد آن کشته شدن جوانی مسلمان به نام «جنید» و زخمی شدن سه نفر دیگر در قطار حیدرآباد پیش از عید فطر، به اتهام حمل گوشت گاو بود.
captcha