دور جدید گفت‌وگوهای تقریبی ایران و ترکیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3614696
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

دور جدید گفت‌وگوهای تقریبی ایران و ترکیه برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: راهکارهای تقویت گفت‌وگوهای تقریبی ایران و ترکیه با حضور آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی طی روزهای 12 تا 14 تیرماه در آنکارا، بررسی می‌شود.

دور جدید گفت‌وگوهای تقریبی ایران و ترکیه برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دعوت سازمان دیانت ترکیه و همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رایزنی فرهنگی کشورمان در آنکارا، دور جدید رایزنی‌ها به منظور تقویت و گسترش گفت‌وگوهای تقریبی میان علما و اندیشمندان ایران و ترکیه، برگزار می‌شود.
حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با اذعان اینكه راهکارهای تقویت گفت‌وگوهای تقریبی میان ایران و ترکیه بررسی می‌شود، گفت: هیئتی به سرپرستی آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، طی روز دوشنبه، 12 تیرماه به ترکیه سفر کرده و با مقامات و مسئولان فرهنگی و مجامع علمی ـ دانشگاهی و دینی دیدار خواهند داشت.
وی ادامه داد: در این دیدار سه روزه، راهکارهای همکاری‌های مشترک در خصوص همگرایی میان مذاهب اسلامی و نیز مسائل مربوط به تقریب مذاهب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا دیدار با مسئولین و علمای ترکیه، بازدید از مراکز فرهنگی علمی و دانشگاهی و دیدار با نخبگان علمی و دانشگاهی را از جمله برنامه‌های سفر سه روزه این هیئت در آنکارا و استانبول برشمرد.

captcha