قرآن‌ستیزی در چت‌بات مایکروسافت!
کد خبر: 3615248
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

قرآن‌ستیزی در چت‌بات مایکروسافت!

گروه بین‌الملل: چت‌بات «زو»، دومین ربات مجهز به هوش مصنوعی مایکروسافت که با پردازش اطلاعات به طور مستقل با کاربر به چت و گفت‌وگو می‌پردازد، در اقدامی ضد دینی قرآن را مورد هدف قرار داده و کلام وحی را «بسیار خشن» تعریف می‌کند!

قرآن‌ستیزی با چت‌بات مایکروسافت!
به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «BuzzFeed»، بیش از یک سال پس از آنکه مایکروسافت، چت بات اول خود به نام «تای» را که تبدیل به یک هیولای نژادپرست و پست شده بود، تعطیل کرد، این کمپانی با مشکلات جدیدی با چت بات جدید خود به نام «زو» که قرآن کریم را «بسیار خشن» معرفی می‌کند، مواجه شده است.
گرچه مایکروسافت زو (Zo) را به گونه‌ای طراحی کرده که از پرداختن به مسائل سیاسی و دینی اجتناب کند، این چت بات بعضاً به سؤالات این چنینی هم پاسخ می‌دهد.
سایت خبری «BuzzFeed» ضمن تماس با شرکت مایکروسافت در این رابطه، این پاسخ را دریافت کرد که شرکت در حال اقدام برای حذف اینگونه رفتارهای این ربات است و ما پرسیدن سؤالات اینچنینی از این ربات را به کاربران توصیه نمی‌کنیم ضمن اینکه چنین پاسخ‌هایی از ربات زو، کم پیش می‌آید.
این در حالی است که خشن تعریف کردن قرآن کریم، در پاسخ به چهارمین سؤالی بود که گزارشگر سایت خبری «BuzzFeed» از چت‌بات زو پرسیده بود.
سرکشی‌های چت بات زو، نشان می‌دهد که مایکروسافت هنوز در زمینه فناوری هوش مصنوعی دچار ضعف است. تای، چت بات انگلیسی‌زبان قبلی مایکروسافت نیز ماه مارس گذشته به خاطر اظهارنظرهای متعصبانه علیه یهودیان، یک جنگ نژادی به راه انداخت و تعطیل شد.
ستون فقرات تکنولوژی زو نیز مشابه تای است؛ اما به گفته مایکروسافت زو بسیار تکامل یافته‌تر است. البته مایکروسافت چندان در مورد تکنولوژی آن توضیحی نمی‌دهد بنابراین بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های این چت بات‌ها کار دشواری است.
با وجود فیلترینگ مایکروسافت، زو همچنان مواضع بحث‌برانگیزی در رابطه با مباحث سیاسی و دینی اتخاذ می‌کند.
زو نیز مانند تای برای نوجوانان طراحی شده است و اگر مایکروسافت نتواند جلوی ربات خود در بیان موضوعات اهانت‌برانگیز و تفرقه انگیز را بگیرد، انتشار این ربات آن هم برای مخاطب نوجوان مشکل‌ساز خواهد شد.
مایکروسافت شرکت کامپیوتری آمریکایی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند ایالت واشینگتن در آمریکا قرار دارد.
captcha