صدور کارت شناسایی ویژه مسلمانان در فیلیپین/ انتقاد دیده‌بان حقوق بشر
کد خبر: 3616247
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

صدور کارت شناسایی ویژه مسلمانان در فیلیپین/ انتقاد دیده‌بان حقوق بشر

گروه بین الملل: مقامات فیلیپینی به بهانه مبارزه با تروریسم، برای مسلمانان کارت شناسایی صادر می‌کنند.

صدور کارت شناسایی ویژه مسلمانان در فیلیپین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: پلیس منطقه مسیحی‌نشین «لوزون» واقع در شمال پایتخت فیلیپین، صدور کارت شناسایی برای هزاران مسلمان ساکن در این منطقه را مورد بررسی قرار دادند. 
رسانه‌های داخلی فیلیپین به نقل از مقامات لوزون اعلام کردند: این اقدام پس از تسلط گروه‌های مسلح وابسته به داعش بر شهری در جزیره «میندانائو» که صدها کیلومتر با لوزون فاصله دارد و در راستای مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد.
گاردین در ادامه نوشت: این پیشنهاد در نشست پلیس، ارتش، شخصیت‌های سیاسی و نزدیک به 200 تن از رهبران دینی و جمعی از مسلمانان مورد بررسی قرار گرفت.
«اربیل ایکنو»، از مقامات پلیس در این باره گفت: کارت شناسایی به نیروها این امکان را می‌دهد، تروریست‌ها را شناسایی کنند.
وی با بیان این که این قانون در یکی از شهرها اجرایی شده است، گفت: می‌خواهیم این اقدام را با هدف شناسایی فعال خواهران و برادران مسلمان در همه جوامع اسلامی و در همه مناطق تکرار کنیم.
  انتقاد دیده‌بان حقوق بشر
سازمان دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مقامات فیلیپینی با این صدور این کارت‌های شناسایی، مسلمانان را منزوی کرده و آن‌ها را از حقوق حمایت برابر در مقابل قانون و آزادی نقل مکان محروم می‌کنند.
در این بیانیه آمده است: درخواست کارت شناسایی از مسلمانان تنها به این دلیل که آن‌ها نتوانسته‌اند از ورود افراد مسلح به شهر «الماراوی» جلوگیری کنند، نوعی مجازات دسته‌جمعی است.
گفتنی است، حدود دو ماه پیش نیروهای حکومتی با افراد مسلحی که گفته می‌شد وابسته به داعش هستند و بر شهر الماراوی مسلط شده بودند، درگیر شدند.
captcha