سازمان ملل؛ خواستار حق شهروندی مسلمانان میانمار
کد خبر: 3616300
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

سازمان ملل؛ خواستار حق شهروندی مسلمانان میانمار

گروه بین‌الملل: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از دولت میانمار خواست تا به اقلیت محروم مسلمانان روهینگیا، حق تابعیت این کشور را اعطا کنند.

سازمان ملل خواستار اعطای حق شهروندی به مسلمانان میانمار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «رویترز»، فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان دیروز، 16 تیر ماه، در بانکوک، پایتخت تایلند به خبرنگاران گفت: تلاش برای اعطای حق شهروندی به جمعیت مسلمان میانمار مهم است؛ حقی که سال‌ها است از آن محروم شده‌اند.
گراندی یک روز پس از بازدید از میانمار، دیدار با «آنگ سان سو چی»، رهبر حزب حاکم میانمار و دیدن شهرهای «سیتوه» و «مائونگدا» در ایالت راخین که محل زندگی اقلیت مسلمان روهینگیا است، از لزوم اعطای تابعیت میانماری به مسلمانان روهینگیا سخن گفت.
گراندی همچنین بر لزوم «گسترش سرمایه‌گذاری‌ها» در منطقه راخین به عنوان یکی از فقیرترین ایالت‌های میانمار تأکید کرد.
سربازان و پلیس میانمار متهم به قتل و تجاوز به مسلمانان روهینگیا به دلیل نداشتن تابعیت میانماری و بیگانه تلقی شدن در کشوری هستند که نسل‌ها است در آن سکونت دارند و اکثریت جمعیت آن را بوداییان تشکیل می‌دهند.
مسلمانان روهینگیا سال‌ها است از سرکوب‌هایی که علیه آن‌ها اعمال می‌شود، در مشقت هستند. موج جدید سرکوب‌ها علیه این اقلیت دینی از اکتبر سال 2016 آغاز شده است که در نتیجه آن شمار زیادی کشته و عده زیادی نیز از این کشور به سوی آینده‌ای نامعلوم فرار کرده‌اند.

captcha