دوره‌ آنلاین روانشناسی اسلامی در دانشگاه «آیووا»
کد خبر: 3617136
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

دوره‌ آنلاین روانشناسی اسلامی در دانشگاه «آیووا»

گروه بین‌الملل: دانشگاه «آیووا» در شهر «آیووا سیتی» اعلام کرد: دانشجویان از سراسر این ایالت، آمریکا و دنیا از ترم پاییز امسال می‌توانند در دوره آنلاین روانشناسی اسلامی این دانشگاه ثبت‌ نام کنند.

دوره‌ آنلاین روانشناسی اسلامی در دانشگاه «آیووا»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «thegazette»، دوره روانشناسی اسلامی به مدت سه نیم‌سال و به‌صورت آنلاین برای دانشجویان مسلمان و غیر مسلمان برگزار خواهد شد و پیوندهای گذشته و کنونی روانشناسی و اسلام را پوشش داده و چگونگی ارتباط مسلمانان دنیا با روانشناسی و ایده‌های مربوط به آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.
این دانشگاه برای نخستین‌بار است که دوره روانشناسی اسلامی برگزار می‌کند و حامیان معتقد هستند این دوره دانشجویان را به فراسوی عناوین و داخل زندگی مسلمانان برده و جنبه‌های عملی اسلام را ارائه خواهد داد.
همچنین این دوره با دور ریختن کلیشه‌ها، پیوندهای گسترده‌تری را بین روانشناسی و اسلام عرضه خواهد کرد.
«دیانا فریتز کتز»، رئیس دانشکده مطالعات دینی دانشگاه آیووا گفت: به منظور شناخت فرهنگ و شناخت تاریخ آن، شناخت مسایل مهم آن و شناخت محصولات فرهنگی آن، باید مذهب آن فرهنگ را بشناسیم و دانشجویان این دانشگاه علاقمند به شناخت اسلام هستند.
وی افزود: اسلام حرف زیادی برای گفتن در مورد بشر، روانشناسی و درمان روحی و جسمی انسان دارد و دانشجویان در این دوره با روش‌های درمانی در اسلام آشنا شده و تفاوت روانشناسی اسلامی را که تمرکز آن روی روح بشر است با روانشناسی معاصر درک خواهند کرد.
captcha