اعتراض مردمی به پست‌های اسلام‌ستیزانه مقام آمریکایی
کد خبر: 3617761
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

اعتراض مردمی به پست‌های اسلام‌ستیزانه مقام آمریکایی

گروه بین‌الملل: شهروندان و فعالان شهر «پالوس» در ایالت «ایلینوی» آمریکا دیروز، 19 خرداد، پیش از آغاز نشست هیئت امنای این شهر در اعتراض به پست‌های اسلام‌ستیزانه یکی از اعضای این هیئت در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، راهپیمایی برگزار کردند.

اعتراض مردمی به پست‌های اسلام‌ستیزانه مقام آمریکایی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Patch.com»، «شانون برانیگان»، از اعضای هیئت امنای شهر پالوس که یک بار به عنوان نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات کنگره آمریکا شرکت کرده و در سال 2013 عضو هیئت امنای شهر پالوس شده است، در صفحه فیسبوک خود مطالبی را علیه مسلمانان منتشر می‌کند.
شهر پالوس دارنده یکی از بزرگترین جوامع عرب مسلمان در آمریکا است.
تمی جورجیوین، مدیر سازمان فعالان مدنی، از برگزارکنندگان این راهپیمایی، گفت: می‌خواهیم روشن کنیم که سخنان مملو از نفرت در جامعه ما تحمل نخواهد شد؛ این مسئولان موظفند که نماینده همه مردم شهر پالوس باشند.
برانیگان در یکی از پست‌های خود از افزایش تعداد دانش‌آموزان خاورمیانه‌ای در مدارس عمومی انتقاد کرده و نوشته است: «پالوس به کجا می‌رود؟ چرا همه مدارس ما مملو از دانش‌آموزان خاورمیانه‌ای بدون مستندات لازم است».
پست فیسبوکی برانیگان پس از شکایت‌ها و اعتراضات مردم حذف شد. فعالان می‌گویند که پست‌های بیشتری در شبکه‌های اجتماعی از وی پیدا کرده‌اند.
برانیگان که یکی از مدافعان سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است، در یکی از پست‌های خود نوشته بود: «با دیدن رئیس‌جمهور ترامپ و خانواده‌اش مفتخرم که آن‌ها نمایندگان ما هستند! بسیار احساس غرور می‌کنم که زنان ما حجاب ندارند و زنان ما با عزت معرفی می‌شوند».
میزان محبوبیت دونالد ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور در آمریکا، به کمترین میزان در طول تاریخ آمریکا رسیده است.
وی همچنین اعلام کرده بود که از ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا توسط ترامپ حمایت می‌کند.
برانیگان در پاسخ به اعتراضات اعلام کرد که قصد کناره‌گیری و استعفا از هیئت امنای شهر را ندارد و به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

captcha