لغو نماز جمعه در مسجدالاقصی برای نخستین بار طی نیم قرن اخیر
کد خبر: 3618660
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

لغو نماز جمعه در مسجدالاقصی برای نخستین بار طی نیم قرن اخیر

گروه بین‌الملل: به دنبال عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی برای نخستین بار طی نیم قرن اخیر از اقامه نماز جمعه در آن جلوگیری می‌کند.

ممانعت از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی برای نخستین بار طی نیم قرن اخیر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، شبکه خبری فلسطین (PNN) گزارش داد: مسئولان رژیم صهیونیستی صبح امروز (جمعه) در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه سه جوان فلسطینی در داخل محوطه مسجد الاقصی در بیت‌المقدس اشغالی، اعلام کردند که درهای مسجد به روی نمازگزاران بسته خواهد بود و نماز جمعه نیز در آن اقامه نخواهد شد.
بر اساس این گزارش، رسانه‌های خبری عبری‌زبان در این باره از «یورام هالوی»، فرمانده نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس اشغالی نقل کردند که بنا به دستور وی، دروازه‌های حرم قدسی شریف بسته و محوطه مسجدالاقصی از شهروندان فلسطینی تخلیه شده در حالی که امروز نماز جمعه نیز در مسجد اقامه نمی‌شود، چرا که تا اطلاع ثانوی بسته خواهد ماند.
در همین حال، خبرنگار شبکه خبری الجزیره قطر در سرزمین‌های اشغالی گزارش داد که این برای نخستین بار از سال ۱۹۶۹ میلادی (۴۸ سال پیش) است که رژیم صهیونیستی از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی جلوگیری می‌کند.
یادآور می‌شود که در عملیات شهادت‌طلبانه صبح امروز در نزدیکی یکی از دروازه‌های شمالی مسجدالاقصی، سه جوان فلسطینی ابتدا به سوی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی تیراندازی کرده و شماری از آنها را زخمی کردند که دو تن از زخمی‌ها بر اثر شدت جراحت وارد شده، از پای درآمدند و پس از آن نیز هدف تیراندازی نیروهای صهیونیست قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

captcha