«رسانه‌ها و پوشش ناعادلانه اخبار مسلمانان»؛ محور همایش لیورپول
کد خبر: 3618817
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

«رسانه‌ها و پوشش ناعادلانه اخبار مسلمانان»؛ محور همایش لیورپول

گروه بین‌الملل: تصویر منفی از اسلام و مسلمانان در رسانه‌های انگلیسی و پوشش خبری ناعادلانه جامعه مسلمانان در این رسانه‌ها در قالب همایشی در دانشگاه «لیورپول هوپ» این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

انگلیسی/ تأکید بر مقابله با پوشش منفی مسلمانان در رسانه‌ها در همایش لیورپول
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «World Bulletin»، این همایش با حضور اساتید و اصحاب رسانه برگزار شد و به بررسی تأثیرات اخبار و برنامه‌های ناعادلانه و نادرست از مسلمانان پرداخت.
این که «سیاستمداران انگلیسی می‌بایست برای مقابله با موج رسانه‌ای منفی علیه مسلمانان، قوانین لازم را در نظر بگیرند» پیام همایش لیورپول بود که اخبار مخرب و متعصبانه رسانه‌ها در مورد جمعیت مسلمانان انگلیس را بررسی کرد.
یکی از یافته‌های مهم این همایش این بود که نیاز مبرمی به افزایش آگاهی‌ها در مورد مشکلاتی که مسلمانان انگلیس با آن‌ها مواجه هستند، وجود دارد و از سیاستمداران خواسته شد که بیشتر به مسائل جامعه مسلمانان بپردازند.
همچنین از قانونگذاران درخواست شد که در برابر تصویر منفی اسلام و مسلمانان در رسانه‌ها که به صورت عمدی انجام می‌شود، اقدام کنند.
سخنرانان در این همایش از ادیان و قومیت‌های مختلف بودند و در مورد تجربه‌های خود از اخبار منفی خبرنگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی گفتند.
لورن بوث، خبرنگار تازه‌مسلمان انگلیسی و خواهرزن «تونی بلر»، نخست‌وزیر سابق انگلیس که در سال 2010 مسلمان شد نیز در این همایش از پوشش «ناعادلانه» اخبار در رسانه‌های انگلیسی گفت.
captcha