تازه‌مسلمان آمریکایی و عکاسی پرتره به نیت شماره سوره‌های قرآن
کد خبر: 3619036
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

تازه‌مسلمان آمریکایی و عکاسی پرتره به نیت شماره سوره‌های قرآن

گروه بین‌الملل: کارلوس خلیل، عکاسی است که برای انجام پروژه خود در نشان‌دادن تنوع در اسلام، در دو سال اخیر به سراسر آمریکا سفر کرده است تا با مسلمانان گفت‌وگو و از آنان عکس‌هایی تهیه کند.

تازه‌مسلمان آمریکایی و عکاسی پرتره به نیت شماره سوره‌های قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «هافینگتن پست»، کارلوس خلیل منزجر از نحوه به تصویر کشیده شدن مسلمانان در رسانه‌های جریان اصلی و نشان‌ندادن تنوع زندگی مسلمانان، تصمیم گرفت تا پروژه‌ای را برای شناخت هر چه بیشتر جامعه از مسلمانان آمریکا انجام دهد.
وی می‌گوید: می‌خواستم برای این مشکل، نقش فردی کنشگر داشته باشم. ما باید هر کداممان راه‌های خودمان را برای آموزش به دیگران پیدا کنیم.
این عکاس 28 ساله از شهر بروکلین در نیویورک یک فعال مدنی و یک تازه‌مسلمان اصالتاً اهل آمریکای لاتین است.
وی تحقیق در مورد اسلام را از دوره کالج و پس از آشنایی با چند فعال مسلمان در کالج آغاز کرد.
کارلوس، حضرت محمد(ص) را الگوی بردباری، مهربانی و کمک به مردم شناخته و دریافته که دیدگاه اسلام در مورد عدالت اجتماعی، شکل تکامل‌یافته عقاید خود او در این رابطه است.
از زمان مسلمان‌شدن در سال 2012، کارلوس تلاش می‌کند که با پروژه خود، هیجانش برای برقراری عدالت اجتماعی را به عمل تبدیل کند.
وی تاکنون 52 پرتره(تک چهره/عکس از چهره انسان) از مسلمانان 26 ایالت آمریکا تهیه کرده است و هدفش تهیه 114 پرتره به نیت 114 سوره قرآن برای معرفی ابعاد مختلف زندگی مسلمانان است.
کارلوس امیدوار است که با تکمیل این پروژه تا پایان امسال، یک نمایشگاه هنری سیار از این آثار برپا کند.
وی ابراز امیدواری کرد که این مجموعه به عنوان یک ابزار آموزشی برای پاک‌کردن تصورات نادرست در مورد اسلام از ذهن مردم و نمایش نقش انکارناپذیر مسلمانان در تاریخ و فرهنگ آمریکا، ایفای نقش کند.
کارلوس می‌گوید: ارزش‌هایی که در کشور ما گرامی داشته می‌شوند، بخشی از اسلام هستند و اگر مردم وقت بگذارند و در مورد اسلام تحقیق کنند، می‌بینند که اسلام تماماً در مورد عدالت است.
captcha