لغو تابعیت مبلغ وهابی هند
کد خبر: 3620919
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

لغو تابعیت مبلغ وهابی هند

گروه بین‌الملل: سازمان گذرنامه بمبئی دیروز، 27 تیرماه تابعیت «ذاکر نایک»، مبلغ وهابی هند را به دلیل عدم همکاری او با سازمان تحقیقات ملی هند (NIA) لغو کرد.

لغو تابعیت مبلغ وهابی هند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری « indianexpress»، به دنبال درخواست سازمان تحقیقات ملی هند از وزارت خارجه این کشور مبنی بر لغو تابعیت ذاکر نایک، مؤسس مرکز تحقیقات اسلامی هند، گذرنامه هندی او لغو شد.
این سازمان با صدور حکم بازداشت رهبر سلفی وهابی هند، در حال تحقیق درباره دریافت اطلاعاتی در خصوص کمک برخی کشورهای خارجی به ویژه عربستان به مرکز تحقیقات اسلامی تحت نظارت ذاکر نایک است.
دولت مرکزی هند در ماه نوامبر (آبان‌ماه 95) فعالیت سازمان تحقیقات اسلامی نایک را به دلیل فعالیت‌های غیر قانونی به مدت پنج سال ممنوع کرد.
پلیس ایالت « مهاراشترا» گفت: ممنوعیت فعالیت‌های مرکز تحقیقات اسلامی نایک به دلیل تأیید ارتباط آن با شبکه تلویزیونی صلح  بود که زیر نظر این مرکز از بمبئی پخش می‌شود.
وی در این شبکه سخنرانی‌های تحریک‌آمیز انجام داده و مردم را برای پیوستن به گروه‌های تروریستی تشویق کرده است.
ذاکر نایک که سال گذشته پس از متهم‌شدن به ترویج افکار سلفی‌گری و وهابی از هند خارج شد، متهم است با سخنان خود انگیزه لازم را برای مهاجمان حمله تروریستی بنگلادش فراهم کرده است.
captcha