پرونده دوازدهمین جشنواره «طیبات» جامعةالقرآن بسته شد/ پیشنهاد میزبانی شاهرود
کد خبر: 3621416
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

پرونده دوازدهمین جشنواره «طیبات» جامعةالقرآن بسته شد/ پیشنهاد میزبانی شاهرود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری و ورزشی شعب بانوان با حضور مسئولان استانی امروز، 31 تیرماه در دانشگاه سراسری سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به سمنان، آیین اختتاحیه دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی شعب بانوان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با عنوان «طیبات» امروز، 31 تیرماه، با حضور آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان و همچنین خباز، استاندار سمنان و دیگر مسئولان سمنان و مدیران شعب این مؤسسه از سراسر کشور در تالار امیرکبیر دانشگاه سراسری سمنان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و در ادامه سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد و سپس حمید قرائیان به اجرای برنامه پرداخت.
میرحاج، مدیر شعبه جامعةالقرآن در شهر سمنان ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه، اظهار کرد: خوشحالیم که سمنان، میزبانی دوازدهمین جشنواره قرآنی این مؤسسه بود. امیدوارم به واسطه برپایی این جشنواره برکاتی از نور قرآن در سراسر کشور مهیا شود.
وی در ادامه از مسئولان و دستگاه‌‌های استانی و همچنین خباز، استاندار سمنان که در طول برپایی این جشنواره نهایت همکاری و هماهنگی را در برپایی بهتر این جشنواره داشتند، قدردانی کرد.
براساس گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجفی، مدیر آموزش بزرگسالان جامعةالقرآن الکریم سخنران دیگر این آیین اختتامیه بود و ادامه داد: این مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت از معدود مؤسساتی است که در همه زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد و به صورت خودکفا فعالیت‌هایش را انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: واحد آموزش، نظارت آموزشی دارد و ستاد مدارس است که با تحت پوشش قرار دادن حدود 80 مدرسه غیرانتفاعی با نام امام حسن(ع)، تنها نشریه قرآنی با مخاطب عام با عنوان نسیم وحی، مرکز کشوری آموزش‌های غیرحضوری قرآن کریم و واحد تألیف و انتشارات و همچنین با بیش از 800 شعبه در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.
نجفی با اشاره به فعالیت این مؤسسه در شبکه‌های مجازی، اظهار کرد: شعار این مؤسسه، انجام فعالیت نو اما متفاوت است و ماحصل این فعالیت در جشنواره طیبات خودش را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه 12 دوره از این جشنواره برپا شد، عنوان کرد: این جشنواره به منظور دوری از خشک بودن مسابقات قرآن با وجود رشته‌هایی چون دارت و تنیس و بی‌تپق‌خوانی قرآن و وبلاگ‌نویسی و مقاله‌نویسی و ... به حلاوت و شادی و نشاطش افزوده شد.
نجفی عنوان کرد: همچنین در بخش بانوان، امسال برای نخستین بار شاهد حضور بانوان روشندل و معلول هر چند معدود بودیم. همچنین این جشنواره با همت بی‌‌بدیل مسئولان استانی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان شعبه شاهرود نیز درخواست داشتن تا این همایش از استان سمنان خارج نشود، اضافه کرد: در صورت موافقت رئیس جامعةالقرآن این امر محقق می‌شود.
در ادامه گروه تواشیح شمیم بهشت به هم‌خوانی و همسرایی سه قطعه با عنوان «انت العزیز»، در مدح حضرت زهرا(س) و همچنین در ثنای امام عصر، حضرت مهدی(عج) پرداخت.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل البیت(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: این جشنواره به عنوان «طیبات» نامیده شده است و این جشنواره در آستانه دهه کرامت و میلاد خجسته حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و در آستانه این دهه مبارک برگزار می‌شود.
طباطبایی با اشاره به اینکه مقارنت این جشنواره را با دهه کرامت به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ» براساس این آیه اگر انسانی باشد که عمل صالح انجام دهد به شرط اینکه ایمان داشته باشد او دارای حیات طیبه خواهد بود. متن کامل این سخنان را اینجا بخوانید.
در ادامه این مراسم نیز موسی معتمدی، رتبه نخست رشته حفظ قرآن در سی و چهارمین دوره مسابقات به ارائه محفوظات پرداخت و در ابتدا از مسئولان و همکاران مشارکت‌کننده در این مراسم با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.
سپس با حضور مسئولان استانی و سکینه جهانگیری، مادر حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، رئیس جامعةالقرآن از رتبه‌های اول تا سوم هر رشته به همراه برترین‌های مسابقه پیامکی قدردانی شد. همچنین طی این آیین نیز به مهدیه دل‌بندی‌مقدم، نوجوان حائز رتبه نخست در طرح تخصصی حفظ یکساله از شعبه سمنان با اهدای کمک هزینه سفر به عتبات عالیات تجلیل به عمل آمد.
یادآور می‌شود، دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی شعب بانوان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با عنوان «طیبات» از 29 تا 31 تیرماه در دانشگاه سراسری سمنان برگزار شد.
captcha