«همسایه‌ات را بشناس»؛ کمپین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان در آمریکا
کد خبر: 3621918
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

«همسایه‌ات را بشناس»؛ کمپین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان در آمریکا

گروه بین‌الملل: در دوره‌ای که حملات و ارعاب علیه مسلمانان آمریکا افزایش یافته، گروه شبکه‌های اسلامی آمریکا با همکاری 70 سازمان بین ادیان، کمپینی با عنوان «همسایه‌ات را بشناس» راه‌اندازی کرده‌اند.

«همسایه‌ات را بشناس»؛ کمپین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان در آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «CAIR»، مها الجنیدی از مسئولان گروه شبکه‌های اسلامی آمریکا گفت: ما معتقدیم که اگر جمعیت زیادی از مردم آمریکا به این کمپین بپیوندند و یک یا دو کار ساده برای مقابله با تبعیض دینی انجام دهند، می‌توانیم به طور مؤثری با تفرقه و دو قطبی‌سازی جامعه که سمی برای زندگی ملی ما شده است، مقابله کنیم.
کمپین همسایه‌ات را بشناس به مدت یک هفته برگزار می‌شود و تا 5 مرداد‌ماه ادامه دارد.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگ‌ترین سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا و یکی از سازمان‌های اسلامی شرکت‌کننده در این کمپین اعلام کرد: این کمپین یک تلاش و یک مقاومت محبت‌آمیز برای جلوگیری از دو قطبی‌سازی کشور و اختلافات فرهنگی، دینی و سیاسی است.
این سازمان اعلام کرد: دهه‌ها پژوهش در علوم اجتماعی نشان داده است که تماس شخصی با اعضای گروه‌هایی که با آن‌ها آشنا نیستید، موثرترین راه برای مقابله با تعصب است و این کمپین ابزار و راهنمای لازم را برای چنین تبادلاتی فراهم کرده است.
در ماه‌های اخیر اسلام‌هراسی و تبعیض علیه اقلیت‌های دینی به طرز چشم‌گیری در آمریکا افزایش یافته است.
captcha