مرحله کشوری مسابقات قرآن مدارس علوم معارف برگزار می‌شود/ رقابت 300 دانش‌آموز
کد خبر: 3622453
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
اواسط مردادماه؛

مرحله کشوری مسابقات قرآن مدارس علوم معارف برگزار می‌شود/ رقابت 300 دانش‌آموز

گروه مسابقات: مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف، نیمه‌های مردادماه با حضور 300 شرکت‌کننده در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله کشوری مسابقه جامع قرآن کریم دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی شهید مطهری سراسر کشور طی روزهای آینده برگزار می‌شود.
بر همین اساس این مسابقات با حضور ۳۰۰ منتخب مرحله مقدماتی از ۳۰ مدرسه سراسر کشور در 11 رشته‌ قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ترتیبی ۱۰ جزء، حفظ ترتیبی پنج جزء، حفظ موضوعی، تجزیه و ترکیب، مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تحقیق و پژوهش قرآنی برپا خواهد شد.
این رقابت‌ها بین مدارس شهید مطهری در نوبت متوسطه دوم و در پایه‌های دهم، سوم و پیش دانشگاهی انجام می‌شود. مرحله مقدماتی این مسابقات در میان مدارس انجام گرفت و مرحله نهایی آن به صورت متمرکز طی روزهای 17 تا 22 مردادماه برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش مرحله کشوری این مسابقات به میزبانی مشهد، برگزار می‌شود و داوری آن را نیز داوران برجسته کشوری و بین‌المللی برعهده خواهند داشت.  
همچنین اختتامیه بخش پسران این مسابقات پنجشنبه، 19 مردادماه با حضور آیت‌الله امامی کاشانی انجام می‌شود و اختتامیه بخش بانوان نیز روز یکشنبه، 22 مرداد همراه با اهداء جوایز به سه نفر منتخب هر رشته انجام می‌گیرد.
captcha