دعوت از مسلمانان برای مراسم روز ملی دعا در کانادا
کد خبر: 3622933
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

دعوت از مسلمانان برای مراسم روز ملی دعا در کانادا

گروه بین‌الملل: از مسلمانان و دیگر ادیان کانادا دعوت به عمل آمد تا 15 مرداد گردهم بیایند تا روز ملی دعا و خرد را در کنار یکدیگر جشن بگیرند.

دعوت از مسلمانان برای حضور در روز ملی دعا در کانادا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «iqra.ca»، انجمن بومیان کانادا با دعوت از مسلمانان و پیروان دیگر ادیان اعلام کرد: ما همیشه برای هدایت به سوی یک زندگی صلح‌آمیز و هماهنگ و ارتباط نزدیک و مقدس با زمین، به خالقمان متکی بود‌ه‌ایم.
این انجمن افزود: به عنوان اولین ساکنان این کشور، از همه شهروندان دعوت می‌کنیم تا با حضور این گردهمایی، به ما برای پیدا کردن راه‌حل دشوارترین مسائل زمانمان کمک کنند.
روز ملی دعا و خرد، روزی است که پیروان همه ادیان، عقاید و فرقه‌ها به شیوه خود در کلیساها، مساجد، کنیسه‌ها و معابدشان عبادت، دعا یا مراقبه می‌کنند.
دیو کورچینی، یکی از مسئولان انجمن بومیان کانادا می‌گوید: لحن مکالمات در سطح ملی بسیار تند و تفرقه‌انگیز شده است. تنها از طریق روح است که ما می‌توانیم به عنوان نوع بشر گردهم آییم و تفاوت‌هایمان را کنار بگذاریم و راه‌حل‌های سازنده‌ای پیدا کنیم.
وی افزود: امیدواریم که مسلمانان نیز در کنار ما بومیان کانادا بایستند و از خداوند بخواهند که راه‌حل‌های درست و صلح‌آمیز مشکلاتمان را به ما نشان دهد.
بنابر اعلام شورای ملی مسلمانان کانادا، تعداد حملات علیه مسلمانان در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.
حملات علیه مسلمانان در کانادا از فریادزدن بر سر مسلمانان در ایستگاه اتوبوس گرفته تا آتش‌زدن مسجد تورنتو و حمله مسلحانه به مسجد کبک و کشتار نمازگزاران را شامل می‌شود.
captcha