تجمع قرآنیان نوار غزه در حمایت مسجدالاقصی
کد خبر: 3623835
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

تجمع قرآنیان نوار غزه در حمایت مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: گروهی از حافظان قرآن کریم و قرآن‌آموزان نوار غزه با برگزاری تجمعی در میدان «فلسطین» واقع در مرکز شهر «غزه»، حمایت و همبستگی خود را با مسجدالاقصی اعلام کردند.

تجمع قرآنیان نواز غزه در حمایت مسجدالاقصی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «alaqsavoice»، این تجمع به همت شعبه دارالقرآن الکریم و سنت در شرق غزه برگزار شد، و شرکت‌کنندگان در آن با حمل پلاکاردهایی، سیاست‌های رژیم اشغالگر اسرائیل در بستن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران، تحمیل وضعیت امنیتی بی‌سابقه علیه ساکنان قدس شریف و سرکوب روزانه شهروندان در بخش قدیمی قدس را محکوم کردند.
«هانی سلیم»، از رهبران جنبش حماس ضمن سخنانی در این تجمع، تحرکات مردمی وحمایت از اهل قدس در مقابله با سیاست اشغالگران صهیونیست که درصدد سیطره بر مسجدالاقصی هستند را خواستار شد.
 وی افزود: رژیم صهیونیستی، تلاش می‌کند از طریق دورکردن فلسطینی‌ها از صحن‌های مسجدالاقصی و قانونی کردن تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد، زمینه را برای بهودی‌سازی مسجد مبارک الاقصی فراهم کند.
هانی اسلیم در ادامه از امت عربی و اسلامی خواست که قطب‌نمای خود را به سمت قدس هدایت کنند و نگرانی‌ها و دغدغه‌های موجود، آن‌ها را از مسئله مسجدالاقصی که قضیه اصلی امت عربی و اسلامی است، دور نکند.
قرآن‌آموزان و حافظان قرآن شرکت‌کننده در این تجمع نیز با ارسال درود و تحیت برای نگهبانان زن و مرد مسجدالاقصی، از امت عربی خواستند که قطب‌نمای خود را تماما به سوی مسجدالاقصی هدایت کننتد.
captcha