درخواست پارلمان اردن برای اخراج سفیر اسرائیل
کد خبر: 3624014
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

درخواست پارلمان اردن برای اخراج سفیر اسرائیل

گروه بین‌الملل: 55 نماینده اردنی با امضای یادداشتی از دولت این کشور خواستند سفارت اسرائیل در این کشور را بسته و نسبت به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان و احضار سفیر اردن در تل آویو اقدام کند.

درخواست نمایندگان پارلمان اردن برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، «تامر بینو» یکی از این نمایندگان که این سند را امضا کرده، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: متأسفانه قول و عمل نمایندگان مجالس پارلمانی سابق با هم متناسب نبوده است.
بینو از همکارانش خواست تنها به حرف زدن اکتفا نکنند و جانب‌داری خود از مسائل مختلف را برای مردم به اثبات برسانند.
این نماینده اردنی با ابراز امیدواری از این که نمایندگان اردنی مواضع خود را تکمیل کنند، افزود: انتظار می‌رود شمار نمایندگان امضا‌کننده این یادداشت افزایش یابد.
وی یادآور شد: اکنون سخن از تعیین مهلت زمانی برای دولت به منظور پاسخ به خواسته‌های نمایندگان مبنی بر بستن سفارت اسرائیل، اخراج سفیر و احضار سفیرمان از تل آویو است که گامی مناسب خواهد بود.
پیش از این منابع اردنی اعلام کرده بودند که 37 نماینده اردنی این یادداشت را امضا کرده‌اند و روند امضای آن تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.
این اقدام در پی حادثه تیراندازی در سفارت اسرائیل در امان رخ داده که طی آن دو شهروند اردنی به دست یک نگهبان اسرائیلی کشته شدند.
captcha