اعلام جزئیاتی از چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران
کد خبر: 3625544
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
حجت‌الاسلام بابایی تشریح کرد:

اعلام جزئیاتی از چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران

گروه مسابقات: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران طی پنج روز در دو بخش و با حضور 180 شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم بابایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران، گفت: این مرحله از مسابقات طی روزهای 16 تا 20 مردادماه برگزار می‌شود.
وی افزود: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن کریم، تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی در دو بخش بانوان و آقایان در مدت پنج روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.  
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه روز 16 مردادماه شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات خواهیم بود، اظهار کرد: بخش مربوط به بانوان طی روزهای 16 و 17 مردادماه و رقابت‌های بخش آقایان نیز روزهای 18 تا 20 مردادماه برگزار می‌شود.
بابایی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز بعدازظهر روز 20 مردادماه برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات شاهد برگزاری رقابت 100 شرکت‌کننده در بخش آقایان و 80 شرکت‌کننده در بخش بانوان خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد ترکیب داوران این دوره از مسابقات نیز گفت: اسامی داوران این مسابقات طی روزهای آینده اعلام می‌شود، ‌در این دوره برای اولین بار دو نفر از داوران خارج از استان تهران در ترکیب هیئت داوری قرار گرفته‌اند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان با اشاره به اینکه این مسابقات در آستان مقدسه امامزاده حمیده خاتون(س) برگزاری می‌شود، بیان کرد: همچنین مسابقات رشته تواشیح نیز روز 21 مردادماه در همان مکان برگزار خواهد شد. 
captcha