حافظ 6 ساله نیجریه‌ای: دوست دارم پزشک شوم
کد خبر: 3627101
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

حافظ 6 ساله نیجریه‌ای: دوست دارم پزشک شوم

گروه بین‌الملل: حافظ 6 ساله نیجریه‌ای که قرآن را در کمتر از یک سال حفظ کرده است، آرزو دارد پزشک شود تا بیماران را مداوا کرده و به پیشرفت و آبادانی کشورش کمک کند.

حافظ 6 ساله نیجریه‌ای: دوست دارم پزشک شوم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «naij»، «سلیم عبدالکریم»، حافظ 6 ساله نیجریه‌ای حفظ قرآن کریم را در ماه می سال 2016 شروع کرد و در ماه می 2017 به اتمام رساند.
وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: دوست دارم پزشک شوم و هدف نهایی من کمک به رشد و آبادانی کشورم نیجریه است. اگر رؤیای من تحقق یابد، می‌خواهم از طریق مداوای بیماران به مردم خدمت کنم.
«ملام حمزه جبریل»، مدیر مدرسه قرآنی سلیم درباره موفقیت وی گفت: پدر سلیم پروفسور «عبدالکریم احمد» در ماه می 2016 او را به این مدرسه آورد تا قرآن بیاموزد، در حالی که سلیم حتی الفبای قرآن را بلد نبود و ما مجبور بودیم از پایه شروع کنیم.
وی اظهار کرد: گاهی اوقات در ایام تعطیلات پدر سلیم به او اجازه رفتن به منزل را نمی‌داد و اصرار می‌کرد سلیم در بعضی از دروس قرآنی شرکت داشته باشد.
جبریل با اشاره به این که سلیم برای شرکت در مسابقات قرآن به عربستان اعزام می‌شود، افزود: بار چهارم یا پنجم است که حافظان کل قرآن که در مدرسه ما آموزش دیده‌اند، به مسابقات ملی و بین‌المللی اعزام می‌شوند.
پدر سلیم نیز گفت: باید این حقیقت را بپذیریم که تربیت کودک وظیفه والدین است و به همین دلیل آموزش قرآن به کودکان باید از سوی والدین جدی گرفته شود.
 
captcha