پاداش 10 هزار دلاری برای دستگیری عامل انفجار مرکز اسلامی آمریکا
کد خبر: 3627141
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

پاداش 10 هزار دلاری برای دستگیری عامل انفجار مرکز اسلامی آمریکا

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی شعبه ایالت «مینه سوتا» برای ارائه هر گونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری عامل انفجار مرکز اسلامی «دارالفاروق» در این شهر شود، 10 هزار دلار پاداش تعیین کرد.

پاداش 10 هزار دلاری برای دستگیری عامل انفجار مرکز اسلامی آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «businessinsider»، در زمان انفجار روز شنبه(دیروز، 14 مردادماه) که هنگام نماز صبح اتفاق افتاد، حدود 20 نمازگزار در داخل مسجد بودند؛ ولی کسی آسیب ندید.
این شورا از تمامی مساجد و مراکز اسلامی آمریکا خواست تا اقدامات امنیتی لازم را در این مکان‌ها تشدید کنند.
«امیر مالک»، مسئول حقوق شهروندی این شورا گفت: امیدواریم تعیین این پاداش کمک کند تا مقامات قضایی هر چه سریع‌تر عامل این اقدام خشونت‌آمیز را شناسایی کنند.
وی افزود: شناسایی و دستگیری سریع عامل انفجار این پیام را خواهد داشت که حمله به مساجد و اماکن اسلامی به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.
مالک گفت: اگر انگیزه اسلام‌ستیزانه این عمل اثبات شود، این حادثه به فهرست طولانی حوادث ناشی از نفرت علیه مسلمانان در چند ماه اخیر افزوده خواهد شد.
هفته گذشته این شورا از پلیس فدرال و مقامات قضایی خواست تا احتمال انگیزه ناشی از نفرت در حمله به قبرستان «المغفره» در شهر «کاسل راک» در ایالت مینه سوتا را بررسی کنند.
در این حادثه عاملان با صدمه زدن به دیوارها، سقف مقابر و درج پیام‌های موهن علیه مسلمانان باعث هتک حرمت این قبرستان شده بودند.
به اذعان رسانه‌های آمریکایی، در سال جاری میلادی حملات به مساجد و مسلمانان در آمریکا افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است.

captcha