میانمار سازمان ملل را به بزرگ‌نمایی وقایع علیه مسلمانان متهم کرد
کد خبر: 3627547
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

میانمار سازمان ملل را به بزرگ‌نمایی وقایع علیه مسلمانان متهم کرد

گروه بین‌الملل: دولت میانمار در گزارش جدید خود اتهام نقض حقوق بشر در مورد مسلمانان روهینگیا را نپذیرفت و سازمان ملل را به بزرگ‌نمایی وقایع متهم کرد.

میانمار سازمان ملل را به بزرگ‌نمایی وقایع علیه مسلمانان متهم کرد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «First Post»، دولت میانمار اعلام کرد نتایج تحقیق در مورد اتهام جنایت علیه بشریت و پاکسازی نژادی در جریان سرکوب سال گذشته اقلیت مسلمان روهینگیا توسط نیروهای نظامی این کشور، نشان می‌دهد که چنین جنایاتی رخ نداده است.
سرکوب سال گذشته مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای نظامی میانمار به حدی شدید بود که ده‌ها هزار نفر از آن‌ها با وجود آینده‌ای نامعلوم به سمت بنگلادش فرار کردند و همین سبب شد که سازمان ملل برای بررسی اتهامات جنایت علیه بشریت وارد عمل شود.

سازمان ملل گزارشی را در این رابطه منتشر کرد و در آن از احتمال وقوع جنایت علیه بشریت و پاکسازی قومی خبر داد.

این نهاد بین‌المللی همچنین تلاش کرد که یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی این مسئله به میانمار بفرستد که دولت این کشور مانع از انجام این کار شد و اعلام کرد خود به صورت مستقل این موضوع را پیگیری می‌کند.

تیم تحقیقاتی میانمار به سرپرستی «مینت سوه»، رئیس سابق اطلاعات ارتش میانمار و معاون فعلی رئیس‌جمهور این کشور، در گزارشی که در این زمینه منتشر کرده است تمامی اتهامات مربوط به سوزاندن خانه‌ها که حتی در تصاویر ماهواره‌ای مشخص بود، شلیک به چشم روستاییان و تجاوز به زنان روهینگیا را رد کرد.

سوه گفت: برخی این اخبار را از بیرون می‌سازند؛ اما ما هیچ سندی در این رابطه پیدا نکردیم.

میانمار همچنین در این گزارش، سازمان ملل را به بزرگ‌نمایی وقایع متهم کرد.

پیش‌تر گروه‌های حقوق بشری در مورد نتایج این تحقیقات هشدار داده و اعلام کرده بودند که به دلیل نبود کارشناسان بی‌طرف در این گروه تحقیقاتی، روش‌های تحقیقاتی نادرست و بی‌طرف نبودن مجریان، این تحقیقات نتایج قابل اتکایی به دست نخواهد داد.
captcha