موزه می‌سی‌سی‌پی؛ میزبان نمایشگاه همزیستی ادیان
کد خبر: 3628618
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

موزه می‌سی‌سی‌پی؛ میزبان نمایشگاه همزیستی ادیان

گروه بین‌الملل: نمایشگاه «مسلمانان با مسیحیان و یهودیان: نمایشگاه میثاق‌ها و همزیستی» زمستان امسال در موزه بین‌المللی فرهنگ‌های اسلامی شهر جکسون در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا برگزار می‌شود.

موزه می‌سی‌سی‌پی؛ میزبان نمایشگاه همزیستی پیروان ادیان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Jackson Free Press»، این نمایشگاه 4 تا 6 هفته در این موزه برگزار خواهد شد، سپس به شش شهر بزرگ در سراسر کشور منتقل می‌شود.
موزه بین‌المللی فرهنگ‌های اسلامی در شهر جسکون در ایالت می‌سی‌سی‌پی، نخستین موزه اسلامی آمریکا است که به آموزش عمومی در مورد فرهنگ و تاریخ اسلامی اختصاص دارد.
این موزه در بهار سال 2001 افتتاح شد و متشکل از یک موزه دائمی و نمایشگاه‌های سیار است.
تا سه سال آینده این موزه مرکز اندیشه اسلامی خود را نیز افتتاح می‌کند و یک همایش ملی با عنوان «نژاد، طبقه و تقاطع دینی در آمریکا: مبارزه مداوم برای کرامت انسانی» در تاریخ 12 تا 14 اسفند در جکسون برگزار خواهد کرد.
«اوکلو رشید»، رئیس موزه بین‌المللی فرهنگ‌های اسلامی می‌سی‌سی‌پی گفت: نمایشگاه‌های ما عرصه‌ای برای بحث در مورد ایجاد رابطه بین فرهنگ‌های مختلف و برابری میان نژادها، طبقات و قومیت‌های مختلف است.
وی افزود: ما امیدواریم بتوانیم وسیله‌ای برای گفت‌وگوی آموزشی باشیم و بتوانیم علما را برای همکاری با جوامع گردهم آوریم. امیدواریم که بتوانیم به فعالان، آموزگاران، تاجران و رهبران آینده آموزش‌های لازم را ارائه کنیم.
رشید گفت: با برگزاری این نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها و برنامه‌های آموزشی، امیدواریم که بتوانیم گفتمانی در مورد نقش اسلام و مشارکت مسلمانان در آمریکا شکل دهیم.
captcha