مستند زندگی مسلمانان در دوران ترامپ ساخته می‌شود
کد خبر: 3628735
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

مستند زندگی مسلمانان در دوران ترامپ ساخته می‌شود

گروه بین‌الملل: ماه‌ها پس از گوش‌دادن به سخنان اسلام‌‌ستیزانه ترامپ، تیمی از فیلم‌سازان تصمیم گرفته‌اند که در این مسئله مداخله و مستندی در مورد زندگی مسلمانان در زمان ترامپ تولید کنند.

مستند زندگی مسلمانان در دوران ترامپ ساخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه هافینگتن پست، این مستند با نام «صد روز اول ما»، مجموعه‌ فیلم‌های کوتاهی است که وضعیت مسلمانان در روزهای اول و سال اول ریاست جمهوری ترامپ را به تصویر می‌کشد.
نخستین قسمت آن به نام «یک اقدام عبادی» توسط مجموعه‌ای از سینماگران حرفه‌ای ساخته شده است و ساخت قسمت‌های دیگر همچنان ادامه دارد.
نوشین ددبوی، فیلمبردار این مستند می‌گوید: فعالیت‌های مسلمانان در آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ و تنوع تجربه‌های مسلمانان در این کشور، موضوع این مستند است.
وی افزود: جامعه مسلمانان آمریکا در حال حاضر واقعاً دچار تشویش است. این فیلم کوتاه راه خوبی برای معرفی مسلمانان به جامعه است.
در قسمت اول این مستند، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا که شعب متعددی در سراسر آمریکا دارد، معرفی می‌شود و مسئولان و اعضای این مرکز در مورد مشکلات جامعه مسلمانان به ویژه قانون جدید منع ورود مسلمانان به آمریکا سخن می‌گویند.
در این فیلم، اعتراض‌های مسلمانان به این قانون و نظرات شهروندان مسلمان در مورد این حکم ناعادلانه و نگرانی‌ها و دلواپسی‌های آنان نشان داده می‌شود.
captcha