ادامه تظاهرات بحرینی ها در محکومیت آل خلیفه
کد خبر: 3629030
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

ادامه تظاهرات بحرینی ها در محکومیت آل خلیفه

گروه بین الملل: درحالی که حدود سه ماه از محاصره نظامی محل سکونت رهبر شیعیان بحرین می گذرد، تظاهرات‌های مردمی در محکومیت جنایات آل خلیفه در شهرهای مختلف این کشور همچنان ادامه داشته و ممانعت از برپایی نماز جمعه شیعیان در منطقه الدراز نیز به هفته پنجاه و ششم رسید.

ادامه تظاهرات بحرینی ها در محکومیت جنایات آل خلیفهبه گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری منامه پست، منطقه «الدراز» واقع در غرب منامه پایتخت بحرین و زادگاه شیخ آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین همچنان شاهد تظاهرات گسترده مردمی است.
تظاهرات کنندگان بحرینی به رغم هشدارهای رژیم آل خلیفه نسبت به عواقب برگزاری تجمعات، با آمدن به خیابان‌ها خشم خود را از حمله خونین این رژیم به منطقه الدراز و کشتن شهروندان بی‌گناه ابراز می دارند.
 در همین راستا تظاهراتی در شهرک الدیه به نشانه یاری آیت‌الله عیسی قاسم برگزار و تظاهرات‌های مشابهی نیز در شهرکان، السهله جنوبی و سماهیج برپا شد.
ممانعت از برپایی نماز جمعه شیعیان در پنجاه و ششمین هفته متوالی
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در پنجاه و ششمین هفته متوالی همچنین از اقامه بزرگترین نماز جمعه در بحرین در منطقه تحت محاصره الدراز جلوگیری کردند.
این هفته نیز نمازگزاران که از ساکنان منطقه هستند، در پی ممانعت از ورود امام جمعه و دیگر نمازگزارن از مناطق دیگر نماز را فرادی بجا آورده و دست به تظاهرات زدند.
نیروهای امنیتی وابسته به آل خلیفه همچنین با جلوگیری از اقامه نماز، محاصره امنیتی در ورودی و محله های این منطقه و حومه مسجد جامع امام صادق(ع) را تشدید کردند.
موج جدید اعتراضات از 21 مه و زمانی آغاز شد که دادگاه بحرین آیت الله عیسی قاسم را به اتهام «جمع‌آوری اموال و خرج کردن آن به صورت غیرقانونی» به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 265 هزار دلار جریمه محکوم کرد.
بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

captcha