قرائت قرآن در گردهمایی مردمی مقابل مسجد مینه‌سوتا
کد خبر: 3629217
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

قرائت قرآن در گردهمایی مردمی مقابل مسجد مینه‌سوتا

گروه بین‌الملل: پس از حمله تروریستی شنبه گذشته (14 مرداد) به مسجد شهر بلومینگتون در ایالت مینه‌سوتا، مردم به شیوه‌های مختلف همبستگی و حمایت خود را از مسلمانان اعلام کرده‌اند.

قرائت قرآن در گردهمایی مردمی مقابل مسجد مینه‌سوتا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «Austin Daily Herald»، صدها نفر در مقابل مسجد دارالفاروق شهر بلومینگتون جمع شدند و با مسلمانان ابراز همبستگی کردند.
این برنامه با قرائت قرآن آغاز شد و سپس تعدادی از سیاستمداران، رهبران جوامع و رهبران مسلمان سخنرانی کرده و این بمبگذاری را محکوم کردند.
از زمان وقوع این بمبگذاری در مسجد دارالفاروق مردم مرتب به این مسجد می‌روند، پیام‌هایی برای هموطنان مسلمان خود می‌گذارند و یا با آن‌ها دیدار می‌کنند تا بر حمایت خود از آن‌ها تأکید کنند.
این حادثه، سبب اتحاد بیشتر مردم و پیروان ادیان با مسلمانان این شهر شده است.
همچنین مبالغ قابل توجهی برای کمک به مسجد جمع‌آوری شده است.
در نخستین ساعات روز شنبه یک بمب دستی به درون مسجد مرکز اسلامی دارالفاروق پرتاب شد. انفجار این بمب سبب ایجاد خساراتی در ساختمان شد؛ اما کسی آسیب ندید زیرا نمازگزاران در اتاق کناری در حال آماده‌شدن برای نماز بودند.
این بمبگذاری نشان داد که ترس‌ و تشویش مسلمانان آمریکا از افزایش جرائم ضد اسلامی در دو سال اخیر به ویژه پس از روی کار آمدن ترامپ، بی‌دلیل نبوده است.

 

captcha