رقابت قرآنی 200 تبعه خارجی در تهران
کد خبر: 3629400
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
فاطمه احمدی خبر داد:

رقابت قرآنی 200 تبعه خارجی در تهران

گروه مسابقات: مرحله استانی مسابقات قرآن اتباع خارجی ساکن تهران، طی چهار روز و با حضور نزدیک به 200 شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

فاطمه احمدی، مسئول فرهنگی اداره اتباع خارجی استانداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه پناهندگان خارجی از روز 22 مردادماه، گفت: این مسابقات هر ساله توسط اداره اتباع خارجی در سطح شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود و در ادامه نیز نفرات برتر به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه امسال به صورت مشترک این مسابقات را با اداره کل اوقاف استان تهران برگزار می‌کنیم، افزود: در مرحله شهرستانی این مسابقات 500 شرکت‌کننده حضور یافتند و از این بین حدود 200 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند. 
احمدی اظهار کرد: نفرات اول این مسابقات نیز در همه بخش‌ها و رشته‌ها به مرحله کشوری جشنواره‌ای با عنوان «افغانستان‌شناسی» که هر ساله برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.
مسئول فرهنگی اداره اتباع خارجی استانداری تهران به راه‌اندازی دارالقرآن اداره اتباع خارجی اشاره و بیان کرد: این دارالقرآن مختص پناهندگان ساکن استان تهران است و با عنوان «دارالقرآن محمد امین(ص)» فعالیت‌ می‌کند. اتباعی که در رشته‌های قرآنی فعالیت داشته و دارند، توسط این دارالقرآن معرفی شده و به اداره کل اوقاف معرفی شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه در این دوره تنها اتباع افغانستانی حضور دارند، اظهار کرد: در ادوار گذشته از کشورهای دیگر در مسابقات حضور داشتند اما باز هم بیشتر اتباع افغانستانی حضور داشته‌اند. 
احمدی اذعان کرد: پس از راه‌اندازی دارالقرآن مورد اشاره، این مسابقات به صورت متمرکز، دو سال است برگزار می‌شود. امسال با توجه به اینکه مسابقات افغانستان‌شناسی، کشوری برگزار می‌شود همه استان‌ها شرکت‌کننده در بخش مسابقات دارند.
یادآور می‌شود، این مسابقات از صبح روز یکشنبه، 22 مردادماه در جوار آستان مقدس امامزادگان سیدجعفر(ع) و حمیده خاتون(س) آغاز و به مدت چهار روز در رشته‌های حفظ قرآن، مفاهیم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.
روزهای 22 و 23 مردادماه مسابقات ویژه بانوان و روزهای 24 و 25 مردادماه نیز ویژه آقایان خواهد بود. 
captcha