محکومیت تصمیم هند برای اخراج مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3632342
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

محکومیت تصمیم هند برای اخراج مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل: گروه‌های حقوق بشری تصمیم هند برای اخراج 40 هزار مسلمان روهینگیا را محکوم کرده و می‌گویند که هند باید به وظایف حقوقی خود عمل کند.

محکومیت تصمیم هند برای اخراج مسلمانان روهینگیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «arakanna»، صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل مواجهه با خشونت‌های گسترده اعم از قتل، تجاوز و آتش‌زدن خانه‌ها مجبور به فرار از میانمار شده‌ و به کشور هند فرار کرده‌اند؛ اما دولت هند مصمم به اخراج آن‌هاست.
گروه‌های حقوق بشری تصمیم هند برای اخراج 40 هزار مسلمان روهینگیا را محکوم کرده و می‌گویند که هند باید به وظایف حقوقی خود عمل و از پناهجویان بی‌خانمان که با سرکوب شدید در میانمار مواجه هستند، حمایت کند.
دولت مرکزی هند از همه ایالت‌ها خواسته است تا مهاجران غیرقانونی از جمله مسلمانان روهینگیا را شناسایی و اخراج کنند حتی آن‌هایی را که از سوی آژانس پناهجویان سازمان ملل ثبت‌نام شده‌اند.
راگو منون، از مدیران سازمان عفو بین‌الملل در هند گفت: مقامات هندی به خوبی از وضعیت حقوق بشر مسلمانان روهینگیا در میانمار آگاه هستند. بسیار ظالمانه است که آنان را به سرنوشت شومشان واگذاریم.
وی افزود: این نشان‌دهنده اهمیت‌ندادن هند به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی است.
میناکشی گانگولی، مدیر آسیای جنوبی دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرد: دولت هند باید به تلاش‌ها برای بازگرداندن مسلمانان روهینگیا پایان دهد و در عوض با ثبت هویت آنان امکان تحصیل و برخورداری از خدمات درمانی و اشتغال را برایشان فراهم آورد.
اقلیت مسلمان روهینگیا در کشور بودایی میانمار از حق شهروندی محروم هستند و با وجود قرن‌ها زندگی در این کشور، مهاجران غیرقانونی نامیده می‌شوند.
بسیاری از مسلمانان روهینگیا به خاطر خشونت‌های گسترده بودایی از میانمار فرار کرده و به سوی آینده‌ای نامعلوم به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

 

 

captcha