آغاز مسابقات سراسری قرآن از 11 شهریور/ افزودن دو بخش به رشته معارف
کد خبر: 3632367
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
حجت‌الاسلام حسینی در رصد مطرح کرد:

آغاز مسابقات سراسری قرآن از 11 شهریور/ افزودن دو بخش به رشته معارف

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن از 11 تا 26 شهریورماه در ارومیه از افزودن دو بخش به رشته معارف این رقابت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه 28 مردادماه در ویژه برنامه رصد شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه مسابقات سراسری قرآن11 شهریور در ارومیه آغاز می‌شود اظهار داشت: آخرین مسابقات مرحله استانی در اردبیل و قزوین پنجشنبه برگزار شد و هم اکنون نیز اردوی آمادگی در استان قم در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه سال گذشته اردوی آمادگی فقط برای راه یافتگان به مرحله کشوری رشته‌های حفظ, قرائت و ترتیل بود افزود: امسال شرکت کنندگان رشته دعاخوانی هم به اردوی آمادگی مسابقات اضافه شدند و در حال آمادگی برای حضور در این رقابت‌ها هستند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه همکاران تیم کارگردانی هنری هم‌اکنون در ارومیه مستقر هستند خاطرنشان کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم از 11 تا 26 شهریورماه در ارومیه برگزار می‌شود که رقابت برادران از 1 تا 18 شهریورماه و رقابت خواهران نیز از 19 تا 26 شهریورماه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ 10, 20 و کل قرآن, ترتیل, قرائت اذانخوانی و معارف برگزار می‌شود که امسال به رشته معارف حفظ آیات و معارف افزوده شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته اتفاق ویژه‌ای در مسابقات سراسری قرآن کریم روی داد خاطرنشان کرد: با استقرار کارگردان هنری مجرب سال گذشته پیوند رسانه‌ای خوبی در مسابقات ایجاد شد که امسال سعی کردیم با این تیم زودتر همراه شویم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال چندی قبل نویسندگی، میان‌برنامه و کلیپ‌ها برای مسابقات سراسری قرآن آماده شد تصریح کرد: هم‌اکنون تیم هنری و دکور با استقرار در ارومیه سعی در انجام هماهنگی‌های لازم هستند که شاید این اقدام تا پیش از این سابقه نداشت.
وی با اشاره به میزبانی استان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی سه سال قبل از اینکه قرار است امسال مسابقات سراسری قرآن در این استان برگزار شود، اطلاع داشتند به همین دلیل به طور حتم میزبانی خوبی نیز خواهند داشت.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه امسال برای میزبانی 4 سال بعد هم برنامه‌ریزی می‌کنیم اظهار داشت: تیم هنری ما در مسابقات سراسری کرمانشاه و گیلان و حتی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هم حضور داشتند که امیدواریم به خوبی این رویداد قرآنی را ساماندهی و انعکاس دهند.
وی درباره سطح‌بندی و رتبه‌بندی مسابقات سراسری قرآن گفت: در سال‌های اخیر رتبه‌های مسابقات به ممتاز، عالی و شایسته تقدیر تغییر کرده است که گاهی اعتراض برخی شرکت‌کنندگان را به همراه داشت که البته این نارضایتی به دلیل برگزاری اردوی انتخابی مسابقات رخ داد که در این اردو افراد برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم انتخاب می‌شدند.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه فاصله زمانی مسابقات سراسری قرآن با رقابت‌های بین‌المللی موجب ایجاد حواشی شد، تصریح کرد: با کمک کمیته فنی ساختار را تغییر دادیم؛ چرا که ملاک کسب رتبه مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با سایر رقابت‌ها متفاوت است. بر همین اساس به مسابقات ملی آیتم تلاوت مجلسی را هم افزودیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۹:۵۰
0
0
برپایی مسابقات موجب ارتقاء قرآنی علاقمندان می‌شود
captcha