ممانعت صهیونیست‌ها از ورود دانش‌آموزان فلسطینی به مدرسه اسلامی
کد خبر: 3634428
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

ممانعت صهیونیست‌ها از ورود دانش‌آموزان فلسطینی به مدرسه اسلامی

گروه بین‌الملل: پلیس رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه 2 شهریورماه از ورود 160 دانش‌آموز فلسطینی مقطع راهنمایی به مدرسه اسلامی واقع در مسجد‌الاقصی به بهانه داشتن کتاب‌های درسی فلسطینی، ممانعت کرد.

ممانعت نظامیان صهیونیست از ورود دانش‌آموزان فلسطینی به مدرسه اسلامی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «middleeastmonitor»، «رائد دانا»، یکی از مسئولان مسجدالاقصی در این باره گفت: به دلیل اعتراض پلیس اسرائیل به پرچم و تصاویر اعتراضی فلسطینی‌ها در کتاب‌های درسی، این کتاب‌ها در بیرون از مسجدالاقصی توزیع می‌شود.
وی افزود: اسرائیلی‌ها حتی گفتند دانش‌آموزان فلسطینی در صورتی می‌توانند برای حضور در مدرسه وارد مسجدالاقصی شوند که کتاب‌های آن‌ها که پرچم فلسطین دارد، پاره شود.
دانا تصریح کرد: نیروهای امنیتی اسرائیل کارت ملی مدیر آکادمی علوم و میراث مسجدالاقصی، همچنین معلم فلسطینی این آکادمی را قبل از بردن آن‌ها به اداره پلیس گرفته و خودروی حمل کتاب دانش‌آموزان فلسطینی‌ را توقیف کردند.
در حادثه مشابهی پلیس اسرائیل و نیروهای امنیتی با یورش به مدرسه اسلامی «ایتام» واقع در قدس اشغالی، دو نفر از دانش‌آموزان این مدرسه را به بهانه نزدیک شدن به مهاجران یهودی دستگیر کردند.
این حادثه پس از بازدید مهاجران یهودی از مسجدالاقصی اتفاق افتاد که در آن 65 مهاجر یهودی در حالی که نیروهای امنیتی اسرائیل آن‌ها را همراهی و محافظت می‌کردند، وارد مسجدالاقصی شدند.
نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی هنگام ورود این مهاجران به نگهبانان مسجد دستور دادند از آن‌ها فاصله بگیرند.

captcha