صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور با هزینه ۴۰ دلار
کد خبر: 3634546
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور با هزینه ۴۰ دلار

گروه جامعه: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور با هزینه ۴۰ دلار آغاز می‌شود، گفت: حداکثر اعتباری که ویزای اربعین دارد، تا ۱۳ ماه صفر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت نام در آئین پیاده روی اربعین گفت: سامانه سماح که خلاصه جمله «سامانه مشتاقان اربعین حسینی» است، امسال به عنوان چهارمین سال فعالیت خود در دسترس مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در گفت‌وگو با مقامات مسئول در مرداد ماه قرار شد ثبت‌نام برای راهپیمایی اربعین صورت گیرد و در حالی که حدود 80 روز تا اربعین فرصت داریم و محدودیتی برای ثبت نام نیست. اما توصیه می‌شود زائران، ثبت نام خود را در نخستین روزها انجام دهند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: دولت عراق نیز از سفیر ما در عراق خواسته است تا تعداد دقیق زائران ایرانی را اعلام کند. این زائران از چهار نقطه کشور برای کربلا ویزا می‌گیرند که عبارتند از: مشهد، اهواز، کرمانشاه و تهران.

وی ادامه داد: حداکثر تا 12 یا 13 ماه صفر ارائه ویزا پایان می‌یابد و در زمینه لغو روادید هم مذاکراتی صورت گرفته است و طرف ایرانی کاملا برای این موضوع آمادگی دارد و مذاکراتی هم با رئیس جمهور صورت گرفته، اما شرایط هنوز از طرف عراق آماده نشده است و قطعاً امسال لغو روادید قابل اجرا نیست.

نظافتی تاکید کرد: بعد از ثبت نام گروهی، از هر خانواده یک نفر به عنوان سرگروه وارد سامانه سماح می‌شود و تاکید ما نیز بر ثبت نام گروهی است زیرا صدور سه میلیون گذرنامه مشکل است، بنابراین صدور ویزای گروهی کار را تسهیل می‌کند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: در ثبت نام گروهی، سرگروه ثبت نام را انجام می‌دهد و کد رهگیری هم برای وی ارسال می‌شود.

نظافتی گفت: کد رهگیری از طریق تلفن همراه اعلام می‌شود که تا آخر سفر برای فرد نیاز است. همچنین مبلغ ویزای سفر 40 دلار است و بسته به ساعت ثبت نام ویزا، ممکن است نرخ ارز متغیر باشد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در صورت فراموشی کد رهگیری، با وارد کردن کد ملی در سامانه، می‌توان دوباره کد رهگیری را به دست آورد.

وی گفت: از سوی دیگر زمینه‌ای فراهم شده که از زائران پول ایرانی بگیرند و ارز تحویل دهند و زائرانی که به اینترنت دسترسی ندارند از هفته آینده می‌توانند به دفاتر پستی مراجعه و با پرداخت دو هزار تومان برای دریافت ویزا ثبت نام کنند که از 20 شهریور برای آنها ویزا صادر می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان گفت: اعزام‌ها مانند گذشته از مرزهای شمالی و شمال غربی کشور صورت می‌گیرد، همچنین مرز خسروی هم به مرزهای اعزامی افزوده شده است.

captcha